• شنبه / ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۵:۵۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99032415230
  • منبع : روابط عمومی وزارتخانه میراث فرهنگی صنایع…

کاروانسرای «گویجه بل» در فهرست واگذاری‌های صندوق احیاء قرار می‌گیرد

کاروانسرای «گویجه بل» در فهرست واگذاری‌های صندوق احیاء قرار می‌گیرد

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر عامل صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور از قرارگیری کاروانسرای «گویجه بل» آذربایجان‌شرقی در فهرست واگذاری‌های صندوق احیا کشور خبر داد.

هادی میرزایی طی بازدید از کاروانسرای «گویجه بل» هریس، اظهار کرد: هدف گذاری صندوق احیا مرمت، احیا و واگذاری به حق و بهره برداری متناسب با شان و اصالت بنا است که در این راستا بخشی از این هدف به حفظ گذرگاه‌ها و کاروانسراها اختصاص دارد و کاروانسرای گویجه بل آذربایجان شرقی که در مسیر شمالی گردشگری این استان واقع شده در دستور کار این صندوق قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی، کاروانسراهای تاریخی متعددی در مسیر شمالی گردشگری خود دارد، ادامه داد: در این مسیر تاریخی به ترتیب کاروانسراهای گویجه بل، جانانلو، مجموعه کردشت، خواجه نظر و یام قرار دارند که اگر این بناهای تاریخی را بتوانیم با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در اسرع وقت مرمت، احیا و مورد بهره برداری قرار گیرند می توانیم خدمات بین راهی و تفرجگاهی را در قالب استانداردهای ایستگاه های بین راهی کشور ایجاد کنیم تا این محور به حداکثر بازدهی خود برسد.

وی، به اتمام 80 درصدی مرمت این کاروانسرای تاریخی اشاره کرد و گفت: بخش عمده مرمت این بنا به اتمام رسیده و بخش باقی مانده نیز پس از واگذاری به بخش خصوصی به اتمام خواهد رسید. این کاروانسرا تنها بخشی از زیرساخت‌های یک توقفگاه را تامین می‌کند و نیازمند احداث میان افزاها در خدمات جنبی است که در طراحی شورای فنی لحاظ خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، میرزایی در خاتمه با اشاره به این‌که مذاکرات مهمی با سرمایه گذاران بخش خصوصی در ارتباط با کاروانسرای تاریخی گویجه بل انجام شده است، ادامه داد: با توجه به ظرفیت صندوق احیا در شناسایی سرمایه گذاران مجرب، بازدیدهای متعددی توسط چندین سرمایه گذار شاخص از این کاروانسرا به عمل امده است که امیدواریم با همکاری مردم بومی و همکاران استانی در اسرع وقت واگذاری بنا به بخش خصوصی محقق شده و در اولین مزایده صندوق احیا ارائه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha