• پنجشنبه / ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99032213997
  • خبرنگار : 50006

اجرای پروژه آموزش و ترویج تولید و مصرف محصولات ویژه زنان روستایی و عشایری در اهر

اجرای پروژه آموزش و ترویج تولید و مصرف محصولات ویژه زنان روستایی و عشایری در اهر

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر از شروع عملیات اجرای پروژه آموزش و ترویج تولید و مصرف محصول ویژه زنان روستایی و عشایری این شهرستان خبر داد. 

محمد اسدی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای اجرای طرح ارتقای مهارت‌های شغلی زنان، در خصوص موافقت نامه دفتر توسعه فعالیت‌های زنان روستایی و عشایری و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، عملیات اجرای پروژه ترویج و آموزش فرهنگ تولید و مصرف محصول گواهی شده و استاندارد در روستای یاورکندی به کشت لوبیا اختصاص پیدا کرد.

وی گفت: هدف از اجرای این طرح، فرهنگ سازی در راستای تولید و مصرف محصولات کشاورزی سالم، ترویج روش‌ها و فنون جدید کشاورزی، فراهم کردن زمینه ایجاد و توسعه کسب و کار برای خانوارهای روستایی و عشایری با تولید محصولات گواهی شده، زمینه سازی در راستای بهبود کیفیت زندگی و سطح معیشت خانوار روستایی و عشایری است.

به گزارش ایسنا، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر افزود: در این سایت آموزشی تعداد 15 نفر از زنان روستایی عضویت دارند که همه ساله با فعالیت در کشت و تولید لوبیا چیتی جمعاً در سطح حدود 50 هکتار در تأمین معیشت خانواده‌های خود کمک می‌کنند.

اسدی ادامه داد: در اجرای این طرح با توجه به نقش زنان در تولید محصولات سالم و فعالیت آن‌ها در عرصه تولید در جوامع روستایی که پا به پای مردان نقش مهم و حائز اهمیتی را در تولید محصولات سالم و حفظ سلامت جامعه ایفا می‌کنند آموزش‌های به روز و موثری ارائه شده است.

وی در خاتمه گفت: در اجرای این طرح همچنین هماهنگی‌های لازم با کارشناسان موضوعی شهرستان، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان به منظور برگزاری دوره های آموزشی پیش بینی شده با رعایت دستوالعملهای بهداشتی فراهم شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha