• چهارشنبه / ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99032113058
  • خبرنگار : 71610

بیانیه ائتلاف الفتح درباره گفت‌وگوی استراتژیک میان عراق و آمریکا

بیانیه ائتلاف الفتح درباره گفت‌وگوی استراتژیک میان عراق و آمریکا

ائتلاف الفتح عراق در بیانیه‌ای درباره گفت‌وگوهای راهبردی آتی میان بغداد و واشنگتن از اعضای هیئت مذاکره‌کننده عراق خواست که منافع و حاکمیت کشورشان را در اولویت‌های خود قرار دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، ائتلاف الفتح عراق بیانیه‌ای را درباره گفت‌وگوهای استراتژیک آتی میان این کشور و آمریکا صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: با آغاز گفت‎وگوی استراتژیک عراق و آمریکا، مسؤولیت قانونی و ملی و همچنین پافشاری ما بر منافع کشورمان ایجاب می‌کند که مصوبه پارلمانی پنجم ژانویه ۲۰۲۰ را که بر خروج نیروهای خارجی تأکید دارد، به رئیس و اعضای هیئت مذاکره کننده عراقی یادآوری کنیم.

در بیانیه ائتلاف الفتح آمده است: همچنین از هیئت مذاکره‌کننده عراق می‎خواهیم که از تجربه مذاکرات آمریکا و عراق در سال ۲۰۰۸ استفاده کند که با امضای توافقنامه امنیتی به پایان رسید و چطور مذاکره‌کنندگان عراقی در آن زمان پیروزی صریحی را در خصوص مذاکرات خروج نیروهای آمریکایی از عراق محقق کردند.

الفتح تأکید کرد: اجرای مصوبه پارلمان درباره خروج نیروهای خارجی، هدف راهبردی ملت عراق است که برای دفاع از سرزمین، حاکمیت، کرامت و ثبات کشورشان فداکاری و جانفشانی کرده‌اند. برقراری روابط، همکاری و دوستی بین عراق و کشورهای جهان در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، علمی و بهداشتی موضوعی است که منافع ملی عراق آن را تعیین می‌کند.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: ما به نیروهای مسلح عراق و همه تشکیلات، نهادهای امنیتی، حشد شعبی و حشد عشایری و پیشمرگ اعتماد کامل داریم و و اطمینان داریم که آنها پس از تجارب به دست آمده در زمینه مقابله با تروریسم و به ویژه داعش قادر به دفاع از حاکمیت، مرزها، امنیت و ثبات عراق و تحقق پیروزی کامل و قاطع در برابر داعش هستند و آنها امروز ازجمله بهترین نهادها و سازمان‌های امنیتی در منطقه به شمار می‌روند.

ائتلاف الفتح در ادامه بیانیه خود آورده است: ما در ائتلاف الفتح با موضع خودمان و از طریق کمیته‌های پارلمانی گفت‌وگوی استراتژیک میان هیئت‌های عراق و آمریکا را دنبال می‌کنیم و برای موفقیت هیئت کشورمان و تحقق منافع عراق به ویژه در زمینه مصوبه پارلمان درباره خروج نیروهای خارجی حمایت لازم را ارائه می‌کنیم.

هاشم داوود، مشاور نخست وزیر عراق اعلام کرد که گفت‌وگوهای استراتژیک این کشور با آمریکا یازدهم ماه جاری میلادی (فردا پنج‌شنبه) آغاز می‌شود.

به‌گفته وی، در این نشست درباره زمینه‌های مختلف از جمله در حوزه امنیتی، اقتصادی و نظامی گفت‌وگو خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha