• شنبه / ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99031710048
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۷ خرداد ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۷ خرداد ایسنا

واکنش قالیباف به اظهارات ترامپ در مورد «توافق» با ایران/ تاکیدات رییس جمهور در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا/ هیات رئیسه مجلس یازدهم از نمای نزدیک/ درخواست مکرون از ایران/ تاثیر اعتراضات اخیر در آمریکا بر سرنوشت «ترامپ» و «بایدن» در انتخابات ۲۰۲۰/ قصاص پدر؟ چرا باید در جوزدگی کیفری قرار بگیریم؟ و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

واکنش قالیباف به اظهارات ترامپ در مورد «توافق» با ایران

به گزارش ایسنا،  واکنش رییس مجلس شورای اسلامی به اظهارنظر رئیس‌جمهوری آمریکا در مورد «توافق» با ایران در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

محمدباقر قالیباف در صفحه شخصی خود در توییتر با اشاره به توییت اخیر ترامپ در مورد توافق با ایران نوشت: «فَلا تَهِنُوا وَ تَدْعُوا إِلَی السَّلْمِ وَ أَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ وَ اللَّهُ مَعَکُمْ وَ لَنْ یَتِرَکُمْ أَعْمالَکُمْ» مبادا در مبارزه کوتاهی کنید و به کافران پیشنهاد سازش دهید. شما بالاترید چون خدا با شماست و مطمئن باشید نتیجۀ اعمالتان (مقاومت) را بی‌کم‌وکاست به شما می‌دهد.

پایان مشخصی برای «کرونا» نداریم/عروسی و عزا را کنار بگذاریم

تاکیدات رییس جمهور در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا هم از پر بازدید های امروز بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با بیان اینکه این اپیدمی طولانی‌مدت خواهد بود، گفت: پایان مشخصی برای آن تا زمانی که بتوانیم به واکسن مورد تایید دسترسی پیدا کنیم، وجود ندارد و نباید در ذهن مردم اینطور تصور شود که با احتیاط و رعایت فاصله اجتماعی و دستورالعمل‌ها این مشکل تا 15 روز یا یک ماه دیگر حل می‌شود؛ این تصور باید به طور کامل از جامعه حذف شود.

رییس جمهور تاکید کرد: مردم باید در زمینه برگزاری اجتماعات مانند عروسی، عزا و تجمع‌های طایفه‌ای و قبیله‌ای تا مدت زیادی رعایت کرده و از برگزاری این مراسم‌ها خودداری کنند و این روند تا زمانی که بخش بهداشت و درمان کشور تایید کند، باید ادامه داشته باشد.

هیات رئیسه مجلس یازدهم از نمای نزدیک

معرفی کوتاه ۱۲ عضو هیات رییسه مجلس یازدهم که در یک‌سال آینده صدرنشین مجلس هستند، در گزارش ایسنا با عنوان "هیات رئیسه مجلس یازدهم از نمای نزدیک" هم مورد توجه مخاطبان بود.

مجلس یازدهم هفتم خرداد ماه آغاز شد و یک روز بعد هیات رییسه مجلس برای یک سال انتخاب شدند؛ هیات رییسه‌ای با ترکیب ظاهرا یکدست و در اختیار اصولگرایان، اما در واقع از طیف‌های مختلف اصولگرایی از سنتی‌ها تا پایداری‌ها.

خبرهای دیگر در ارتباط با مجلس  یازدهم را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

فهرست اولیه کمیسیون‌های تخصصی مجلس امروز جمع‌بندی می‌شود

۱۳ توصیه مهم جامعه مدرسین به نمایندگان مجلس یازدهم

تعامل دولت و مجلس می تواند راهگشای مشکلات باشد

دیدگاه مردم نسبت به عملکرد مجلس دهم و تعیین اولویت‌های مجلس یازدهم

نمایندگان مجلس به فکر خدمت به مردم باشند

هم جناح نبودن دولت و مجلس، نماد توسعه‌یافتگی است

دولت و مجلس به‌جای سیاسی کاری، مشکلات مردم را برطرف کنند

سوزاندن ریشه مفاسد مد نظر مجلس یازدهم باشد

***

درخواست مکرون از ایران

خبر پربازدید بعدی، درخواست رئیس جمهور فرانسه از ایران درباره آزادی فریبا عادل خواه بود.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، در این باره در پیامی توییتری با بیان این ادعا که یک سال پیش، فریبا عادل‌خواه مستبدانه در ایران بازداشت شد، این که او هنوز در زندان به سر می‌برد، را غیرقابل قبول خواند و گفت: پیام من به مقامات ایران این است: عدالت ایجاب می‌کند که هم‌میهن ما به زودی آزاد شود.

تاثیر اعتراضات اخیر در آمریکا بر سرنوشت «ترامپ» و «بایدن» در انتخابات ۲۰۲۰

تحلیل یک کارشناس مسائل بین الملل درباره اعتراضات اخیر در آمریکا هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

کوروش احمدی با بیان اینکه ترامپ و استراتژیست‌های جمهوری‌خواه امیدوارند که تظاهرات خشونت آمیز اخیر در آمریکا به سود آنها در انتخابات تمام شود، گفت: اگر تحولات اخیر باعث افزایش مشارکت اقلیت‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا شود این به نفع دموکرات ها خواهد بود.

واکنش دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به پیشنهاد مذاکره آمریکا

توییت محسن رضایی هم در واکنش به پیشنهاد مذاکره آمریکا از دیگر خبرهای پرمخاطب امروز بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت در این توییت نوشت: ترامپ گفته است که اکنون بیایید با من مذاکره کنید. شما از باتلاق خودساخته هم که بیرون بیایید مذاکره با شما سم است؛ فعلا که در باتلاق هستید.

اخبار دیگر با محوریت ایران و آمریکا را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

در مذاکره‌های گسترده‌تر با ایران باز است!

اظهارات ترامپ درباره توافق با ایران جنبه انتخاباتی دارد

ارائه پیش‌نویس قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران از سوی آمریکا به روسیه و چند کشور دیگر

توضیحات وزارت اطلاعات درباره آزادی یک جاسوس آمریکایی

***

قصاص پدر؟ چرا باید در جوزدگی کیفری قرار بگیریم؟

گفت و گوی ایسنا با یک حقوقدان در ارتباط با ماجرای قتل رومینا اشرفی هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

محمود میرخلیلی با اشاره به ماجرای رومینا و قتل او به دست پدرش، گفت: متاسفانه در صداوسیما، رسانه‌ها، مساجد و مراکزی که وظیفه دارند فرهنگ اسلامی را ترویج دهند، فرهنگسازی نمی‌شود که اگر یک چنین چیزی اتفاق افتاد شخص احساس نکند از هستی ساقط شده و باید در واقع به یک عملیات انتحاری و امری که به منزله خودکشی است دست بزند.

این حقوقدان با بیان اینکه «نکته مهم درباره ساختار قانونی ما است که اشکالات اساسی در آن وجود دارد» گفت: بعضی از حقوق‌دانان علی رغم این‌که اجماع فقها این است که پدر قصاص نمی‌شود و روایات متعددی وجود دارد که صراحت دارد بر اینکه پدر قصاص نمی‌شود، با استناد به یکی از فرق اهل سنت خواستند توجیه کنند پدر قصاص می‌شود اما چرا باید در این جوزدگی کیفری قرار بگیریم که احکام مسلمی که توجیه عقلایی دارد را زیر سوال ببریم و کار جدیدی کنیم و بگوییم پدر را قصاص کنید.

بخشنامه «لزوم اجرای عدالت و رسیدگی منصفانه به اتهامات مرتکبان جرائم سیاسی» ابلاغ شد

خبر بعدی، ابلاغ بخشنامه رییس قوه قضاییه در خصوص « لزوم اجرای عدالت و رسیدگی منصفانه به اتهامات مرتکبان جرائم سیاسی» به مراجع قضایی سراسر کشور بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha