• شنبه / ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ / ۰۹:۱۳
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 99031709549
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

درخواست والدین هرمزگانی از آموزش و پرورش:

امتحانات پایه دوازدهم در هرمزگان را غیرحضوری کنید

امتحانات پایه دوازدهم در هرمزگان را غیرحضوری کنید

ایسنا/هرمزگان جمعی از خانواده‌های هرمزگانی با تهیه نامه‌ای و ارسال به آموزش‌وپرورش استان هرمزگان خواستار غیرحضوری شدن امتحانات پایه دوازدهم به دلیل افزایش مبتلایان به کرونا در این استان شدند.

با پیگیری‌ها و رایزنی‌های استاندار هرمزگان با وزیر آموزش‌وپرورش، امتحانات دانش آموزان پایه نهم متوسطه در هرمزگان که پیش‌ازاین حضوری بود، از روز یکشنبه ۱۸ خردادماه به‌صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

سخنگوی استانداری هرمزگان با اعلام این خبر افزود: این تصمیم در راستای حفظ سلامتی دانش آموزان و رفع دغدغه و نگرانی خانواده‌ها با توجه به شیوع بیماری کرونا در استان، اتخاذشده است.

فاطمه رکن‌الدینی خاطرنشان کرد: همچنین در خصوص امتحانات دانش آموزان پایه دوازدهم متوسطه، لازم به ذکر است که این امتحانات به‌صورت نهایی و هم‌زمان در سراسر کشور برگزار می‌شود و امکان برگزاری غیرحضوری آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: بر این اساس امتحانات پایه دوازدهم در هرمزگان به‌صورت حضوری و با رعایت دقیق تمامی پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک در راستای حفظ سلامتی دانش آموزان برگزار خواهد شد.

بر همین اساس جمعی از والدین دانش آموزان هرمزگانی با تهیه نامه‌ای و ارسال به اداره کل آموزش‌وپرورش هرمزگان خواستار غیرحضوری شدن امتحانات پایه دوازدهم با توجه به وضعیت شیوع رو به صعود کرونا در این استان به‌ویژه شهرهای قرمز شدند.

در متن این نامه که در اختیار خبرگزاری ایسنا قرار گرفته آمده است:

"همان‌طور که بزرگواران مستحضرند بافراگیر شدن بیماری کرونا در سطح کشور و مراقبت شدید قرنطینه‌ای تا حدودی، با محدود کردن روابط اجتماعی خانواده‌ها با مدیریت بهینه از ورود این میکروب کرونا به عرصه زندگی خود جلوگیری به عمل آوردند اما به‌مرورزمان و بازگشایی مراکز مختلف اجتماعی، گرم شدن هوا وعدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی آمار مثبت این بیماری روبه افزایش است به‌گونه‌ای که هر روز با پیام‌های بالا رفتن این بیماری و مرگ‌ومیر مردم استانمان برشدت نگرانی‌ها اضافه شد که خوشبختانه با دوراندیشی مسئولین امر در یک برهه زمانی با تعطیلی مدارس و دورکاری معلمین زحمت‌کش با بهره‌گیری از اینترنت، وسایل ارتباط‌جمعی و برنامه‌های آموزشی تلویزیون تا حدود زیادی کمک به قشر تحصیلی استان شد اما با وجود این‌گونه فعالیت‌ها باز شاهد فراگیرتر شدن این بیماری در استان بودیم تا حدی که در اخبار سراسری و یا شنیدن از طریق مراجع خبر مراکز بهداشتی استان هرمزگان به مرز خطر و قرمز رسیده است در این زمان که حکم بر مواظبت شدیدتر است، شاهد بودیم که امتحانات کلاس دوازدهم به‌صورت حضوری در مدارس برگزار می‌شود آیا وقت چاره‌اندیشی برای این زمان حساس فرانرسیده است، روی صحبت با شما مسئولین دست‌اندرکار استان است آیا نمی‌بینید که جوانان آینده‌ساز و پایه و اساس استان را با دستان خود به‌طرف محیطی سوق می‌دهیم که فقط برگشت سلامتش را از خداوند می‌خواهیم؟چه تضمینی دارد با برگشت به خانواده محیط خانواده راهم آلوده نکند؟

اگر چاره‌اندیشی متفکرانه صورت نپذیرد با درصد بالای این بیماری در استان روبرو خواهیم شد و در محضر باری‌تعالی در هنگام قنوت و دعا، ما که دست هم شهری خود را نگرفتیم برای کمک و یاری کسی هست دستگیر ما شود؟ التیام‌بخش اشک‌های مادرانی باشد که جگرگوشه‌های خودشان را که به امید آینده‌ای روشن و گرفتن نتیجه ۱۲ سال درس خواندن به سر جلسه امتحاناتی بفرستند؟ کسانی که تا لحظه آخر برگشت سلامت و پایان گرفتن هر سریع‌تر امتحانات را  از ایزد منان خواستارند. عاجزانه از شما مسئولین استان هرمزگان خواستاریم که حساسیت این موضوع در دستور کاری مدیریت کرونای استان قرار بگیرد، جهت راهکار و چاره‌اندیشی تا امتحانات را به‌صورت غیرحضوری جهت جلوگیری از ابتلای فرزندانمان به این بیماری چاره‌اندیشی شود این سخن درد دل کلیه مادران و پدران این استان است."

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۷ ۰۹:۲۲

باسلام مدارس هنرستان ها رو دریابید. مسولین اداره کل و ادارت مناطق میگن مدراس رو باز کنید آموزش و امتحان و دوره کارورزی برگزار بشه

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۷ ۰۹:۴۵

اگه میخوان دیگه بگیم دوازدهمی ها تمام درساشون را بیست رد کردیم، کنکور هم براشون سهمیه گذاشتیم و... چیز دیگه‌ای نمیخوان؟

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۷ ۱۰:۲۸

با این اوضاع درست نیست بچه‌های ما با استرس حضوری شرکت کنند، غیرحضوری خیلی بهتره