• یکشنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۸:۰۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99022114572
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فولادگر:

مردم با بازار کاذبِ قیمت خودرو مبارزه منفی کنند

مردم با بازار کاذبِ قیمت خودرو مبارزه منفی کنند

ایسنا/اصفهان رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس گفت: مردم باید با بازار کاذبِ قیمت خودرو مبارزه منفی کنند، البته تا صنعت خودرو کشور اصلاح نشود این مشکلات ادامه خواهد داشت چرا که با هیچ مدل قیمت گذاری سازگار نیست.

حمیدرضا فولادگر شامگاه (شنبه-۲۰ اردیبهشت) در نشست خبری، اظهار کرد: در بحث قانونگذاری چند قانون مهم از جمله قانونِ رفع موانع تولید در مجلس هفتم به مدت ۵ سال اجرا شد و در مجلس نهم مورد بررسی قرار گرفت و در مجلس دهم دو ماده به آن الحاق شد. همچنین در حوزه حداکثر استفاده از تولیدِ داخل در مجلس هشتم و نهم، قانون حداکثر به روز شد و «قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و حمایت از کالای ایرانی» نام گرفت و هم اکنون هر ثبت سفارشی تنها از طریق سامانه توانمندی های داخلی قابل ثبت است.

وی با بیان اینکه بهبود فضای کسب و کار از اهمیت زیادی برخوردار بود، افزود: برای نخستین بار در کشور در مجلس هشتم فرهنگ فضای کسب و کار شکل گرفت و در این مجلس در برنامه پنجم توسعه، ۱۰ ماده آوردیم و یک سال بعد قانون کسب و کار را تصویب کردیم.

به گزارش ایسنا، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، گفت: همچنین برای قانون اصل ۴۴ قانون اساسی در مجلس هشتم کمیسیون ویژه ای برای آن تشکیل شد و این قانون را اصلاح کرد تا بهتر اجرا شود.

فولادگر با بیان اینکه تحقق رقابت پذیری تولید یکی از عواملش کیفیت تولید است، تصریح کرد: برای نیل به این هدف از مجلس هشتم کار بر روی رقابت پذیری تولید را آغاز و اواخر مجلس نهم قانون توسعه و تقویت استاندارد ملی را  تصویب کردیم.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس، ادامه داد: در بحث خصوصی سازی باشگاه های ورزشی و درآمدزایی باشگاه ها، مطالعات خوبی انجام دادیم و ۶ منبع درآمد برای باشگاه ها در نظر گرفتیم که سرمایه گذاری روی توریسم ورزشی و جدی گرفتن حق پخش تلویزیونی دو راهکار مهم برای درآمدزایی باشگاه ها است.

وی افزود: بیش از ۵۰ درصد مراجعات مردمی به دفتر نمایندگان استان برای حل مسائل معیشتی و درخواشت شغل است. بخش دیگری از این مراجعات مربوط به مسائل اداری و بخشی دیگر مربوط به پیشنهاداتی برای اداره بهتر استان و کشور است.

فولادگر گفت: موضوع آب و کشاورزی یکی از مسائلی بود که در چند سال گذشته بیشترین وقت نمایندگان استان اصفهان را به خود اختصاص داد و تعداد جلساتی که در این خصوص برگزار کردیم به مراتب بیشتر از جلساتی بود که در خصوص مباحث صنعتی برگزار کردیم. همچنین ستاد احیا زاینده رود و کارون به ریاستِ معاون اول رئیس جمهور تشکیل شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، گفت: یکی از مواردی که در استعفای نمایندگان استان روی آن تاکید شده بود بحث تعیین تکلیف طرح ها و از جمله تونل گلاب بود. در بحث سامانه دوم آبرسانی به اصفهان، سدِ تونل سوم متوقف بود که با مشارکت ۵۰۰ میلیارد تومانی فولاد مبارکه، این سد فعال شد و طرح تونل سوم نیز در حال اجرا است.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس، اظهار کرد: با اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا، مجلس به حالت تعطیل درآمده بود، اما ۱۴ جلسهِ کمیسیون ویژه برای جهش تولید برگزار کردیم و به این نتیجه رسیدیم که تولید باید اولویت بندی شود و در وهله بعد شفافیت، رقابت پذیری، امنیت سرمایه گذاری و تامین مالی تولید باید در دستور کار قرار گیرد و روی مباحثی چون برداشتن رانت ارزی، توسعه صادرات، کنترل قاچاق و مدیریت بازار، کارِ جدی شود.

وی گفت: همچنین اثرات کرونا را در همه بخش های اقتصادی و تولیدی بررسی کردیم و از تجربیات کشورهای دیگر نیز به خوبی بهره بردیم.

فولادگر با بیان اینکه به دولت در بحث اقتصادی ایراد وارد است، ادامه داد: دولت نتوانست یک خط مشی مشخص اقتصادی را به پیش برد. کشور مدت زیادی معطل برجام ماند و اگر به توان داخل بیشتر توجه می شد موفقیت های بیشتری کسب می کردیم. نباید به امید اروپا و آمریکا می نشستیم و از ظرفیت های داخلی و کشورهای همسایه برای ارتباط قوی ترغافل می شدیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، گفت: هم اکنون کشور نیازمند مدیریت جهادی است که نمونه بارز یک مدیر جهادی معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری است و دولت برای بهتر کار کردن نیازمند مدیران جهادی است.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس، در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر بالا رفتن بی سابقه قیمت خودرو و از جمله پراید، اظهار کرد: توصیه بنده این است که پراید ۹۰ میلیونی را نخرید چرا که قیمت کارخانه ای این خودر اینقدر نیست و مردم باید با این بازار کاذبِ قیمت خودرو مبارزه منفی کنند. البته تا صنعت خودروسازی کشور اصلاح نشود این مشکلات ادامه خواهد داشت چرا که با هیچ مدل قیمت گذاری سازگار نیست.

وی با بیان اینکه نباید صنعت خودروسازی کشور دولتی باشد، افزود: به جای واردات خودروهای خارجی باید صنعت خودرو را رقابتی کنیم چون هم اکنون هیچ رقابتی در این صنعت وجود ندارد.

فولادگر در خصوص رای کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در موردِ نتیجه بازی سپاهان و پرسپولیس، خاطرنشان کرد: در خصوص این رای که علیه سپاهان بود نتوانستیم به دلیل عملکردِ این باشگاه کاری کنیم چرا که سپاهان به هر حال باید وارد زمین بازی می شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha