• شنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 99022014064
  • خبرنگار : 50060

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

مواسات، جلوه‌ای از زندگی مهدوی است

مواسات، جلوه‌ای از زندگی مهدوی است

ایسنا/قزوین نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اینکه مواسات، جلوه‌ای از زندگی مهدوی است، گفت: وقتی صحبت از ظهور امام زمان (عج) می‌شود می‌گوییم که منتظر آن حضرت هستیم؛ ولی باید بگویم که منتظر واقعی امام زمان (عج) بودن با همه لوازم و ضروریات آن است و یکی از وسایل مهم برای انتظار ظهور فرج انفاق است.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین در گفت‌وگو با ایسنا اظهارکرد: به خاطر کرونا برخی از مشاغل دچار بحران شدند که در پی آن شرایط زندگی برای صاحبان این کسب‌وکارها دشوار شد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط پیش آمده برای برخی از مشاغل، فرصتی ایجاد شده تا متدینین از اموالشان به نحو احسن استفاده کنند تا لطف و برکت و رحمت خدا را شامل حال خود قرار دهند؛ شرایط امروز جامعه ما شرایط خاصی است که اگر ما این شرایط را با نگاه دینی، ایمانی، مواسات و برادری قدر نداریم بعدها حسرت خواهیم خورد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: الان که دوره انفاق، مواسات، برادری، همیاری و همدلی با مردم است خوب است که این فرصت را از دست ندهیم و جدی وارد میدان شده و از کسانی که دچار بحران اقتصادی شده‌اند رفع گرفتاری کنیم.

وی تصریح کرد: رزمایش مواسات، جلوه‌ای از زندگی مهدوی است، وقتی صحبت از ظهور امام زمان (عج) می‌شود می‌گوییم که منتظر آن حضرت هستیم؛ ولی باید بگویم که منتظر واقعی امام زمان (عج) بودن با همه لوازم و ضروریات آن است و یکی از وسایل مهم برای انتظار ظهور فرج انفاق است.

آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: فرد منتظر خمس مال خود را ادا می‎کند،  زکات می‌پردازد و به فکر همسایگان خود است، اگر فردی این‌گونه نباشد دور از امام زمان(عج) است و منتظر نیست.

وی تصریح کرد: مگر می‌شود کسی منتظر امام زمان باشد ولی واجبات دینی خود را انجام ندهد پس اگر به معنای واقعی بخواهیم منتظر بوده و جامعه مهدوی داشته باشیم باید در این جامعه حلال و حرام رعایت شود و در مواسات  افرادی که توانایی دارند دارایی خود را از برای آن‌هایی بدانند که نیازمند هستند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: یکی از جلوه‌های تمدن اسلامی می‌تواند در قالب مواسات به نمایش گذاشته شود البته با معنای حقیقی آن فاصله بسیاری داریم چون هنوز مردم صدقه می‌دهند ولی مواسات متفاوت از صدقه است چون در مواسات اگر لازم شد باید دار و ندار خود را به پای نیازمندان بریزیم و این کاری است که انصار برای مهاجرین انجام دادند.

وی عنوان کرد: برای مشارکت حداکثری مردم در مواسات بایستی صورت مسئله برای آنان تبیین شود، اگر مباحث دینی و معانی آیات قرآن کریم پیرو، مواسات و زکات را برای مردم تشریح کنیم شاهد حضور آنان در میدان خواهیم بود و در حقیقت به دستورات دینی عمل خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پایان تأکید کرد: مواسات بعد از کرونا ادامه خواهد داشت و قرار است این فریضه فراموش شده را احیا کنیم چون در سالیان اخیر مهجور مانده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha