• شنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۳
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 99022013841
  • خبرنگار : 71368

معاون فنی شهرداری تهران خبر داد

اتمام مطالعات برای برچیدن "پل حافظ" در پایتخت

اتمام مطالعات برای برچیدن "پل حافظ" در پایتخت

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از تصویب شورای ترافیک شهر تهران برای برچیدن پل حافظ از محدوده خیابان کریم خان تا انقلاب خبر داد.

صفا صبوری دیلمی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت پل حافظ و احتمال برچیده شدن این پل گفت: مطالعات در مورد وضعیت پل حافظ از محدوده خیابان کریم خان تا انقلاب انجام شده است و از نظر ترافیکی برچیدن این پل مورد تایید است.

وی با بیان این که پل حافظ که از روی خیابان طالقانی رد می‌شود کاربرد چندانی ندارد، گفت: در حال حاضر به دلیل شیوع بیماری کرونا طرح ترافیک اجرا نمی‌شود، اما در کل زمانی که طرح ترافیک در این محدوده اجرایی می‌شود این پل از لحاظ ترافیکی مشکلی را از شهر حل نمی‌کند و تنها باعث می‌شود که خودروها پشت چراغ راهنمایی خیابان طالقانی نایستند.

معاون فنی شهرداری تهران با بیان این که این پل عرش فلزی است و در سال‌های قبل به صورت موقت احداث شده بود، گفت: این پل مشکل ترافیکی حل نمی‌کند و خودروها به جای آن که پشت چراغ قرمز خیابان طالقانی بایستند چند متر جلوتر پشت چراغ قرمز خیابان انقلاب توقف می‌کنند و این در حالی است که این پل بزرگ تاثیرات منفی بر روی خانه و مغازه‌های خیابان حافظ گذاشته و تعمیر و نگهداری آن بسیار زیاد است.

صبوری دیلمی با بیان این که مطالعات ترافیکی نشان می‌دهد که برچیدن این پل مورد تایید است، تصریح کرد: شورای ترافیک تهران نیز برچیده شدن پل حافظ حدفاصل خیابان کریم خان تا انقلاب  را در محدوده دانشگاه پلی تکنیک به تصویب رسانده‌اند، اما در حال حاضر در حال انجام مطالعات اجتماعی هستیم و به دلیل شیوع بیماری نیز از آن جایی که ممکن است کارگران و مهندسان نتوانند در فضای کارگاهی فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند برچیدن این پل را متوقف کردیم. اما این مهم در برنامه قرار دارد با این حال ممکن است اتفاقاتی بیفتد که شاید این پل برچیده نشود.

معاون فنی شهرداری تهران با بیان این که پل حافظ یکی از پل‌های موقت تهران است که پی عمیقی ندارد و از نظر ایمن سازی بسیار سخت است، گفت: به یاد دارید که پل کریم خان چند سال پیش ایمن سازی شد و میلیاردها تومان هزینه داشت، اما پل حافظ در محدوده طالقانی طولانی‌تر است و اگر بخواهیم براساس شاخص‌های مهندسی امروز آن را ایمن‌سازی کنیم به اندازه ساخت یک پل جدید هزینه دربر دارد و این در حالی است که  این پل عرشه فلزی است و آسفالت مخصوص لازم دارد که هزینه‌ها را نیز افزایش می‌دهد.

صبوری دیلمی ادامه داد: در مجموع برداشتن این پل براساس مطالعات انجام شده به نفع شهر و شهروندان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha