• سه‌شنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99021611361
  • خبرنگار : 71592

شکایت روزنامه‌نگار فلسطینی از شبکه آمریکایی"الحره"

شکایت روزنامه‌نگار فلسطینی از شبکه آمریکایی"الحره"

روزنامه‌نگار فلسطینی رادیو "سوا" از شبکه تلویزیون ماهواره‌ای آمریکایی "الحره" به دادگاه شکایت کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه القدس العربی نوشت، رائده حمرا، روزنامه‌نگار و مجری فلسطینی اردنی که در رادیو "سوا"(تحت حمایت مالی دولت آمریکا ) کار می‌کند، علیه شبکه آمریکایی "الحره" به دادگاه شکایت کرد و این شبکه را به تبعیض علیه خود به دلایل دینی و داشتن حجاب متهم کرد.

روزنامه نگاران الحره به القدس العربی گفتند، حمرا مدیریت الحره را به تبعیض متهم کرده و می‌گوید مدیریت، وی را به دلیل داشتن حجاب، از حقش در اجرای تلویزیونی محروم و از حضور در جلوی دوربین الحره منع کرده است.

این اتفاق دو سال پیش زمان آماده سازی برای یک شروع جدید در شبکه الحره رخ داد و "نارت بوران"، از اصحاب رسانه اردنی، مدیریت اخبار الحره را برعهده گرفت.

حمرا او را به این مساله متهم می‌کند که بوران تمایلی به حضور اشخاص محجبه جلوی دوربین ندارد و حمرا را حتی از آزمون برای اجرا منع کرده تا فرصت رقابت را از او بگیرد.

با وجودی که حمرا بارها به آلبرتو فرناندز، مدیر "شبکه mbn " که هر دوی رادیو سواو شبکه الحره زیر نظرش فعالیت دارند، شکایت کرده، اما تلاش‌هایش بی‌نتیجه بوده و به همین دلیل به دستگاه قضایی متوسل شده است.

پیش بینی می‌شود، دستگاه قضایی آمریکا پرونده حمرا را طی هفته‌های آتی بررسی و حکم را ظرف شش ماه اعلام کند.

فرناندز از نزدیکان دولت ترامپ ریاست mbn را برعهده دارد که کنگره آمریکا آن را تامین بودجه می‌کند.

نارت بوران اردنی به عنوان مدیر شرکت "سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی رسانه‌ای" وابسته به دولت ابوظبی مشغول فعالیت است که تلویزیون ماهواره‌ای "اسکای نیوز" زیر نظر این شرکت کار می‌کند.

رائده حمرا پنج سال پیش به تیم مجریان رادیو سوا در واشنگتن پیوست. او پیش از این خبرنگار رادیو در اردن بود و در کانال "رویا" اردن نیز به عنوان تهیه کننده و مجری برنامه های مستند فعالیت داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha