• دوشنبه / ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۷
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99021510437
  • خبرنگار : 71496

مصادره اراضی اطراف حرم ابراهیمی اجرایی می‌شود

مداخله رژیم صهیونیستی در اختیارات شهرداری الخلیل با مهر تایید وزیر جنگ

مداخله رژیم صهیونیستی در اختیارات شهرداری الخلیل با مهر تایید وزیر جنگ

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با طرح مصادره اراضی فلسطینی‌ها در شهر الخلیل موافقت کرد،‌ به این ترتیب اسرائیل به بهانه ساخت یک آسانسور کنترل این منطقه را به دست گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت ارم نیوز، نفتالی بنت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با انتشار توییتی از موافقت نهایی خود با طرح مصادره اراضی فلسطینی‌ها در شهر الخلیل واقع در کرانه باختری خبر داد که هدف از آن ایجاد مسیری برای رفت‌وآمد شهرک‌نشین‌ها به حرم ابراهیمی و راه اندازی آسانسوری برای شهرک‌نشین‌های دچار معلولیت است.

در همین راستا، شبکه هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد، وزیر جنگ به مسؤولان شورای عالی برنامه‌ریزی اسرائیل اجازه داد تمامی کارهای مربوط به نقشه‌برداری از منطقه واقع در مقابل شهرداری الخلیل در اراضی فلسطینی‌ها را انجام دهند.

این شبکه افزود، طرح جدید در بخش‌های گسترده‌ای از اطراف حرم ابراهیمی در الخلیل اجرا خواهد شد و با اجرای آن منطقه مقابل ساختمان شهرداری الخلیل مصادره خواهد شد.

همچنین این شبکه عبری زبان افزود، بنت برای آغاز اجرای این طرح، موافقت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، یسرائیل کاتس، وزیر خارجه این رژیم و آویخای مندلبلیت، دادستان کل اسرائیل را گرفته است.

بر اساس گزارش تلویزیون اسرائیل، با اجرای این طرح اراضی متعلق به مرکز اوقاف اسلامی مصادره شده و به بهانه توسعه و گسترش از آنها برای اجرای پروژه‌های شهرک سازی استفاده شده و حاکمیت اسرائیل نیز بر شهرک "کریات چهار" و حرم ابراهیمی و اطراف آن اعمال خواهد شد.

روزنامه اورشلیم پست هم در این رابطه نوشت، بر اساس شروط توافقنامه الخلیل در سال ۱۹۹۷ میان اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین، ساخت این بنا به موافقت شهرداری الخلیل نیاز دارد که تحت مدیریت تشکیلات خودگردان است اما خود حرم ابراهیمی تحت قیمومیت ارتش اسرائیل است و با توجه به مخالفت شهرداری الخلیل با اجرای این پروژه، تنها راه اسرائیل برای اجرای طرح این است که پروژه را تحت  نظارت مدیریت شهری اسرائیل قرار دهد.

این روزنامه در ادامه نوشت، گروه‌های یهودی ساکن الخلیل، چهره‌های سیاسی و فعالان راست‌گرا همواره فشارهایی را برای تسهیل ورود معلولان به حرم ابراهیمی وارد می‌کردند و در شرایط حاضر تنها راه دستیابی به "مقدسات یهودی در حرم ابراهیمی" راه اندازی یک آسانسور مرتفع است.

بنت روز یکشنبه گفت: این پروژه سال‌ها به تاخیر افتاده و اکنون زمان آن رسیده که طرح پیش برود و ما به طرح ساخت آسانسور چراغ سبز نشان دادیم تا سال‌ها تبعیض در مورد این مکان پایان یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha