• چهارشنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99021007342
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

درمانی به نامِ «نقد»

درمانی به نامِ «نقد»

ایسنا/اصفهان مدیر موزۀ هنرهای معاصر اصفهان معتقد است که اگر در عالم هنر رودربایستی‌ها کنار برود و فضای نقد و گفتگو باز شود، حال هنر هم خوب می‌شود.

مهدی تمیزی که این روزها چراغ موزۀ هنرهای معاصر اصفهان را در فضای مجازی روشن نگه داشته، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: همان‌گونه که اهالی فرهنگ می‌دانند به دلیل زیبایی اصفهان در ماه اردیبهشت و همچنین بزرگداشت شیخ بهایی، این ایام شاهد برپایی هفتۀ فرهنگی اصفهان بودیم و موزه هنرهای معاصر اصفهان نیز طی دو سال اخیر همراه با سایر مراکز هنری، برنامه‌هایی را برای گرامیداشت این هفته تدارک دیده بود، اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، کوشید تا این برنامه‌ها رویکرد مجازی داشته باشد.

وی با اشاره به این برنامه‌ها ادامه داد: علاوه بر موشن گرافی‌هایی که برای تعریف هنر از دیدگاه‌های مختلف توسط موزه منتشر شد و اکنون نیز قابل دسترسی است، یک اثر از آثار ارزشمند گنجینۀ موزه هنرهای معاصر اصفهان نیز به همراه تصویری از خالق آن و اطلاعاتی مختصر دربارۀ اثر و هنرمند، هر روز ساعت ۱۸ در تلگرام، واتس اپ و اینستاگرام موزه هنرهای معاصر اصفهان و سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان قرار می‌گیرد.

مدیر موزۀ هنرهای معاصر اصفهان تصریح کرد: رأس ساعت ۲۱ هر شب نیز با یکی از هنرمندان دربارۀ این آثار صحبت خواهیم کرد و در واقع، گنجینۀ موزه هنرهای معاصر بهانه‌ای می‌شود تا اندیشه و نظر مهمان برنامه را دربارۀ وضعیت و فضای هنرهای تجسمی در شهر بدانیم و اگر نقدی به موزۀ هنرهای معاصر وارد است، آن را بشنویم.

تمیزی خاطرنشان کرد: اعتقاد ما بر این است که اگر نقد سازنده در حوزۀ هنر به ویژه هنر تجسمی در کشور و شهرمان اصفهان به وجود بیاید، وضع و حال هنر از چیزی که اکنون هست بهتر می‌شود.

وی افزود: بر این باورم که بخش قابل توجهی از مشکلات جامعه هنری به خاطر نبود فضای نقد و رودربایستی‌هایی است که این قشر با هم دارند و اگر فضای نقد سازنده برای همۀ آثار- چه آن‌ها که خالقشان در قید حیات و است و چه نه- باز شود، حتما حال هنر خوب خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha