• سه‌شنبه / ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99020906178
  • خبرنگار : 71516

یک دیپلمات اسرائیلی دلایل الحاق کرانه باختری و غور اردن را اعلام کرد

یک دیپلمات اسرائیلی دلایل الحاق کرانه باختری و غور اردن را اعلام کرد

یک دیپلمات اسرائیلی فاش کرد که بنیامین نتانیاهو درصدد تحقق دستاوردهای بین المللی درباره الحاق مناطق کرانه باختری و غور اردن است، چراکه اطمینان دارد دونالد ترامپ به دولتش اجازه الحاق این مناطق را می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه عربی ۲۱، رینا بسیست، کارمند سابق وزارت خارجه رژیم صهیونیستی و معاون سفیر این رژیم در کلمبیا در مقاله‌ای نوشت: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در حال حاضر مشغول تصویب قانونی در کنست است که به حزب لیکود به رهبری وی و حزب آبی- سفید به رهبری بنی گانتس اجازه تشکیل دولت جدید را می‌دهد. همین مسئله سؤالاتی را درباره عجله و شتاب او برای موضوع الحاق مطرح می‌کند.

وی افزود: یکی از دلایلی که نتانیاهو را وادار به پیشبرد موضوع الحاق کرده است، یک انگیزه اسرائیلی محلی است. او می‌خواهد حزب آبی-سفید را با سیاست الحاق همراه کند؛ هرچند که این حزب تقریبا با الحاق موافق است. توافق‌نامه وحدت میان دو حزب نیز بر این مسئله تأکید دارد که نتانیاهو احتمالا در آینده نزدیک این پرونده را مطرح خواهد کرد و هرگونه پیشنهادی در این باره در کنست بررسی خواهد شد و هر حزبی در ائتلاف دولتی آزاد است تا با روشی مناسب درباره این موضوع نظر بدهد.

وی که خبرنگار بخش بین الملل در رادیو رژیم صهیونیستی و همچنین اورشلیم پست است، گفت: در سطح بین المللی بیانیه نتانیاهو چند روز بعد از آن صادر شد که مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد تصمیم الحاق به خود تل‌آویو مربوط است و یک تصمیم داخلی است و آمریکا از نزدیک با اسرائیل در این باره همکاری و تبادل نظر خواهد داشت.

این دیپلمات گفت: رهبران فلسطینی و اردنی کمپین دیپلماتیکی را علیه تصمیم اسرائیل برای الحاق غور اردن و بخش‌هایی از کرانه باختری به راه انداختند. ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن با همتایان روسی، آلمانی، مصری، ژاپنی، سوئدی و نروژی خود صحبت کرده تا آن‌ها نیز در این کمپین شرکت کنند. سازمان ملل و اتحادیه اروپا نیز به اسرائیل درباره الحاق این مناطق هشدار داده‌اند. نیکلای ملادینوف، فرستاده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه گفته است که چنین اقدامی ضربه ویرانگری به راهکار تشکیل دو کشور است. با این حال بیانیه اخیر نتانیاهو نشان می‌دهد او برای اجرای این تصمیم مصمم است.

این دیپلمات گفت: برخی بیانیه نتانیاهو را تلاشی سیاسی و دیپلماتیک برای آگاه کردن جامعه بین المللی می‌دانند که نتانیاهو می‌خواهد از طریق آن بگوید اسرائیل و آمریکا تصمیم خود را گرفته‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha