• دوشنبه / ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99020100435

معاون شهرداری شیراز خبر داد:

اجرای فاز دوم پروژه شهروند سپاری در شهرداری شیراز

اجرای فاز دوم پروژه شهروند سپاری در شهرداری شیراز

ایسنا/فارس معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز گفت: فاز دوم پروژه شهروند سپاری از ابتدای امسال توسط شهرداری شیراز آغاز شده است.

جواد بهادری یکشنبه اول اردیبهشت در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف این پروژه که در راستای ارائه خدمات باکیفیت حداکثری، ایجاد تسهیل و تسریع و شفاف سازی و رضایت هرچه بیشتر شهروندان در دستور کار شهرداری شیراز قرار دارد، افزود: اجرای فاز دوم پروژه شهروند سپاری از ابتدای سال جاری در شهرداری شیراز آغاز شده است.

او افزود: با اجرای فاز دوم پروژه شهروند سپاری شهروندان می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی eshahr.shiraz.ir نسبت به ثبت درخواست انواع پروانه، عدم خلاف، پایانکار و سایر استعلامات به صورت اینتر نتی اقدام کنند.

معاون شهردار شیراز ادامه داد: شهروندان از این پس می‌توانند غیر از آپارتمانهای مسکونی که در فاز نخست معرفی شد استعلامات زمین، ساختمان‌های مسکونی و تجاری و آپارتمانهای غیر مسکونی و صنفی به صورت اینترنتی پیگیری و از خدمات غیر حضوری در این بخش نیز بهره مند شوند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز یادآور شد: قبلاً شهروندان باید برای استعلام بانکها، دفاتر اسناد رسمی و هر ارگان دیگری به صورت مراجعه حضوری نسبت به ثبت درخواست و ارائه مدارک و پرداخت هزینه‌های مربوطه اقدام و پس از رفت و برگشت‌های متعدد پاسخ خود را دریافت می کردند اماامروز با راه‌اندازی سامانه شهروند سپاری، این امکان برای ثبت درخواست، بارگذاری مدارک و مشاهده و پرداخت بدهی عوارض نوسازی و صدور استعلام و اخذ خروجی استعلام توسط شهروند در کوتاه ترین زمان ممکن علاوه بر امکان پیگیری قبوض نوسازی، سوابق پرداختی نوسازی، پیگیری درخواست، تصدیق گواهی و ... فراهم شده است.

وی گفت: فاز نخست پروژه شهروند سپاری به منظور پاسخگویی به استعلامات اپارتمان‌های مسکونی از بهمن 97 به صورت پایلوت در منطقه 4 کار خود را آغاز کرد و در حال حاضر در کل شهر به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری شهروندان به مناطق 11گانه صرفاً از طریق مراجعه به ادرس اینترنتی eshahr.shiraz.ir و تنها با اخذ عضویت  توسط شهروند و پس از انجام فرآیند گام‌های سامانه، به صورت 24 ساعته،ارائه خدمات امکان پذیر است.

بهادری با بیان اینکه شهرداری شیراز با برنامه‌ریزی و در راستای اجرای برنامه ششم دولت و بخشنامه ارتقا سلامت اداری، با هدف کاهش حداکثری مراجعات مردمی، گام‌های خوبی برداشته و تاکنون اجرای این طرح منجر به کاهش 57 درصدی مراجعه‌های حضوری شهروندان به مناطق یازده‌گانه شهرداری شیراز شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha