جواد بهادری یکشنبه اول اردیبهشت در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف این پروژه که در راستای ارائه خدمات باکیفیت حداکثری، ایجاد تسهیل و تسریع و شفاف سازی و رضایت هرچه بیشتر شهروندان در دستور کار شهرداری شیراز قرار دارد، افزود: اجرای فاز دوم پروژه شهروند سپاری از ابتدای سال جاری در شهرداری شیراز آغاز شده است.
او افزود: با اجرای فاز دوم پروژه شهروند سپاری شهروندان میتوانند با مراجعه به آدرس اینترنتی eshahr.shiraz.ir نسبت به ثبت درخواست انواع پروانه، عدم خلاف، پایانکار و سایر استعلامات به صورت اینتر نتی اقدام کنند.
معاون شهردار شیراز ادامه داد: شهروندان از این پس میتوانند غیر از آپارتمانهای مسکونی که در فاز نخست معرفی شد استعلامات زمین، ساختمانهای مسکونی و تجاری و آپارتمانهای غیر مسکونی و صنفی به صورت اینترنتی پیگیری و از خدمات غیر حضوری در این بخش نیز بهره مند شوند.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز یادآور شد: قبلاً شهروندان باید برای استعلام بانکها، دفاتر اسناد رسمی و هر ارگان دیگری به صورت مراجعه حضوری نسبت به ثبت درخواست و ارائه مدارک و پرداخت هزینههای مربوطه اقدام و پس از رفت و برگشتهای متعدد پاسخ خود را دریافت می کردند اماامروز با راهاندازی سامانه شهروند سپاری، این امکان برای ثبت درخواست، بارگذاری مدارک و مشاهده و پرداخت بدهی عوارض نوسازی و صدور استعلام و اخذ خروجی استعلام توسط شهروند در کوتاه ترین زمان ممکن علاوه بر امکان پیگیری قبوض نوسازی، سوابق پرداختی نوسازی، پیگیری درخواست، تصدیق گواهی و ... فراهم شده است.
وی گفت: فاز نخست پروژه شهروند سپاری به منظور پاسخگویی به استعلامات اپارتمانهای مسکونی از بهمن 97 به صورت پایلوت در منطقه 4 کار خود را آغاز کرد و در حال حاضر در کل شهر به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری شهروندان به مناطق 11گانه صرفاً از طریق مراجعه به ادرس اینترنتی eshahr.shiraz.ir و تنها با اخذ عضویت توسط شهروند و پس از انجام فرآیند گامهای سامانه، به صورت 24 ساعته،ارائه خدمات امکان پذیر است.
بهادری با بیان اینکه شهرداری شیراز با برنامهریزی و در راستای اجرای برنامه ششم دولت و بخشنامه ارتقا سلامت اداری، با هدف کاهش حداکثری مراجعات مردمی، گامهای خوبی برداشته و تاکنون اجرای این طرح منجر به کاهش 57 درصدی مراجعههای حضوری شهروندان به مناطق یازدهگانه شهرداری شیراز شده است.
انتهای پیام
نظرات