شرکتهای خدمات رسان از جمله شرکت گاز براساس دستورالعمل ستاد مبارزه با کروناویروس کنتورخوانی را به مشترکین خود واگذار کرده است. بنا به گفته شهروندان همدانی طی سه ماه گذشته کسی برای قرائت کنتور به منزل آنها مراجعه نکرده و پیامکی مبنی بر ارسال میزان گاز مصرفی به دست مشترکان رسیده است.
دغدغه بالا رفتن مبالغ مندرج در قبوض یکی دیگر از نگرانیهایی است که اذهان شهروندان را به خود درگیر کرده است به طوریکه شهروندان معتقدند اگر مبلغ قبض زودتر به ما پیامک شود میتوانیم از انباشت قبوض جلوگیری کرده و در واقع پول کمتری پرداخت کنیم.
از نکات مثبت این طرح میتوان به ایجاد اعتماد به مردم اشاره کرد که شرکت گاز استان همدان با اعتماد به مشترکین عدد قرائت شده توسط آنها را ملاک عمل خود قرار میدهد اما از سوی دیگر نباید خطاهای احتمالی در این روند را نادیده گرفت.
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه تصمیم کنتورخوانی توسط مشترکین در ستاد مبارزه با کروناویروس گرفته شده است، گفت: به علت کنترل شیوع کروناویروس ستاد مبارزه با کرونا تصمیم بر این گرفته که قرائت کنتور توسط افراد انجام نشود بلکه این عمل توسط مشترکین و به واسطه پیامک انجام گیرد.
عبدالله فیاض در گفتوگو با ایسنا، با تأکید بر اینکه شرکت گاز تابع ستاد مبارزه با کروناویروس است، اظهار کرد: در حال حاضر در بحث قرائت کنتورهای گاز ملاک ما همان عدد اعلام شده از سوی مشترکین است.
وی با بیان اینکه از این روش استقبال خوبی از سوی شهروندان همدانی شده است، تصریح کرد: مبالغ محاسبه شده در این روش به صورت علیالحساب خواهد بود و از طرفی افزایش گازبهایی اعمال نشده و براساس فصل سرد سال محاسبه میشود.
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان درباره اینکه به گفته شهروندان سه ماه است که قبض گازی به دستشان نرسیده، ادامه داد: پیامکهای ارسال شده در حال رسیدگی است و به محض محاسبه و اتمام روند رسیدگی قبض گاز برای مشترکین ارسال خواهد شد.
فیاض درباره مشکلات روستائیان در بحث پیامک، افزود: در مناطق روستایی در صورتی که به تلفن همراه دسترسی نداشته باشند قرائت کنتور توسط گازبانها انجام میشود.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر افرادی که وظیفه کنتورخوانی انجام میدادند، در بخش های دیگر شرکت گاز مشغول به کار هستند و کسی بیکار نشده است.
انتهای پیام
نظرات