• جمعه / ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ / ۰۳:۳۰
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 99012816726
  • خبرنگار : 71429

پربازدیدهای حقوقی در هفته ای که گذشت

پربازدیدهای حقوقی در هفته ای که گذشت

لغو کلیه مصاحبه‌های علمی پذیرفته‌شدگان آزمون قضاوت تا اطلاع ثانوی، اجرای حکم یکی از اشرار مشهور کردستان، انتقاد حقوقدانان به اصلاح آیین نامه لایحه استقلال کانون وکلا و ... پربازدیدهای اخبار حقوقی و قضایی ایسنا در هفته گذشته بود.

به گزارش ایسنا، پربازدیدهای حقوقی هفته گذشته بشرح زیر است: 

پاسخ مالکی به فراخوان معاونت حقوقی قوه قضاییه درباره اصلاح آیین‌نامه لایحه استقلال کانون وکلا

از جمله اخبار پربازدید حقوقی هفته گذشته ایسنا، واکنش حقوقدانان و کارشناسان به اصلاح آیین نامه لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری بود که در این زمینه جلیل مالکی عضو ادوار هیأت‌مدیره کانون وکلای دادگستری در  یادداشتی به اصلاح  این آیین‌نامه پرداخت و گفت: امیدوارم اگر این فراخوان به قصد تصویب آیین‌نامه بدون رعایت ماده ۲۲ لایحه‌ی استقلال و پیشنهاد کانون وکلا منتشر شده است، ریاست محترم قوه‌ی قضائیه که قانون‌مداری را سرلوحه‌ی کار خود قرار داده است، به دلیل مغایرت آن با مُرّ قانون، همانند سلف خود مرحوم آیت‌الله شاهرودی، جلوی آن را بگیرد و اگر صرفا به قصد انجام یک کار پژوهشی و تحقیقاتی انجام شده است، ان‌شاءالله اساتید و حقوق‌دانان مطرح کشور با ارائه نظریات متقّن خود، کانون‌های وکلای دادگستری را در تشخیص ضرورت یا عدم ضرورت اصلاح آیین‌نامه در قلمرو ماده ۲۲ لایحه‌ی استقلال یاری نمایند.

گفتنی است معاونت‌ حقوقی قوه قضاییه نیز در فراخوانی خواستار این شد که کارشناسان درباره آیین‌نامه اجرایی لایحه استقلال کانون وکلا نظر دهند.

اسامی ۵ انحصارگر لیموترش و لیمو شیرین را اعلام کنید

از دیگر اخبار مهم هفته گذشته درخواست سیدیاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی بود که از  اتحادیه بارفروشان میوه و تره‌بار خواست،  اسامی ۵ نفر از انحصارگران لیمو ترش و لیموشیرین را به تعزیرات اعلام کند.  

اعلام زمان ثبت‌نام مشمولین متقاضی امریه سربازی در قوه قضاییه؛ اعزامی تیر ماه

معاونت منابع انسانی قوه قضاییه در اطلاعیه ای اعلام کرد: زمان ثبت‌نام مشمولین متقاضی امریه سربازی در قوه قضاییه، اعزامی تیر ماه اعلام شد.         

 همچنین معاونت منابع انسانی قوه قضاییه در اطلاعیه‌ای دیگر اعلام کرد: کلیه مصاحبه‌های علمی پذیرفته‌شدگان منصب قضا سال ۱۳۹۸ تا اطلاع ثانوی لغو گردید.

همچنین در پی شیوع کرونا  زمان برگزاری آزمون اخذ پروانه کارشناسی رسمی دادگستری– قوه قضائیه تغییر کرد. 

حکم اعدام یکی از اشرار مشهور استان کردستان اجرا شد

محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان گفت: حکم اعدام مصطفی سلیمی یکی از اشرار مشهور استان کردستان به جرم سرقت، اخاذی مسلحانه، شرارت، سلب امنیت مردم و به شهادت رساندن دو نفر از پرسنل ناجا اجرا شد.     

جهش تولید نسخه شفابخش اقتصاد کشور در پساکروناست

آیت الله سیدابراهیم رییسی رئیس قوه قضاییه گفت: بیشترین دغدغه‎ دوران پساکرونا مربوط به مسائل و مشکلات اقتصادی است که به‎نظر ما استراتژی جهش تولید، داروی شفابخش و نسخه قابل اعتماد برای درمان آن است.     

رییس قوه قضاییه  در  دیدار با اعضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن تبریک سال جدید و تقدیر از زحمات مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و اقداماتی که در جهت اجرایی کردن فرامین مقام معظم رهبری انجام شده است، گفت: قاچاق کالا با رونق تولید و جهش تولید همسازی ندارد و نمی‌شود از یک طرف دنبال اقتصاد و تولید ملی، استفاده از محصولات داخلی و توجه به دست ساخته‌های جوانان و کارخانه‌های ایرانی رفت و از یک طرف هم شاهد وفور کالای قاچاق در بازار بود.                                 رییسی در هفته گذشته  از بیمارستان شهید صدوقی بازدید کرد.

با دستور رییسی به دادستان تهران،گزارش دیوان محاسبات درباره ارز تخصیصی برای واردات کالا در سال ۹۷ در شعبه اختصاصی بررسی می‌شود. 

از سوی حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای  معاون اول قوه قضاییه بخشنامه فعالیت بخش‌‎های مختلف قضایی به‎ منظور پیشگیری از شیوع کرونا ابلاغ شد. 

نامه هنرمندان در مورد فرد در مظان اتهامات اقتصادی، هنرمندانه نبود

  غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با اعطای مرخصی به زندانیان مطابق بخشنامه اخیر رییس قوه قضاییه، گفت: هیچ یک از کشورها نتوانستند چنین اقدامی انجام دهند و این واقعا یک اقدام بی نظیر در نظام حکمرانی کشورها بود.                     

 انتقاد سخنگوی شورای نگهبان از طرح دوفوریتی نمایندگان مجلس

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان نوشت: امروز در خبرها آمده بود که مجلس بعد از تعطیلات کرونایی و غیر کرونایی جلسه علنی داشت و ناگهان یک طرح دوفوریتی مطرح شد که همگان را به تعجب واداشت.           

سارقان منزل و مغازه دروازه‌بان اسبق تیم ملی دستگیر شدند

حجت الاسلام اکبری   رییس کل دادگستری استان مازندران با بیان اینکه سارقان منزل و مغازه دروازه بان اسبق تیم ملی دستگیر شدند،‌تاکید کرد: سارقان جزء زندانیان در حال مرخصی در بخشنامه رییس قوه قضاییه نبودند.                                                       

انتهای پیام                                                                                     

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha