به گزارش ایسنا، رضوان حکیم زاده با حضور در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه آموزش و پرورش با توجه به ماموریت ذاتی خودش که تداوم جریان آموزش است از ابتدای بحران کرونا مدارس را برای حفظ سلامت دانش آموزان تعطیل کرد، گفت: از همان ابتدا برنامه وزارتخانه این بود که همه امکاناتش را بکار بگیرد تا آموزش تعطیل نشود.
وی افزود: در کوتاهترین زمان ممکن مدرسه تلویزیونی با همکاری خوب صداوسیما راه افتاد و در عرض یک هفته همه تمهیدات لازم فراهم شد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه خوشبختانه گنجینه بسیار ارزشمندی از معلمان پرکار و پرتلاش در جامعه فرهنگی داریم گفت: زمانی که اعلام کردیم قصد اجرای این برنامه را داریم همکاران ما در اموزش و پرورش شهر تهران معلمان منتخب را معرفی کردند و آنها به سرعت برای حضور در مقابل دوربین تلویزیون به صورت زنده آماده شدند.
حکیم زاده افزود: معلمان جهادی پای کار آمدند. بعد از شروع به کار برنامه، فراخوانی نیز اعلام شد تا دیگر معلمان علاقه مند به این پروژه بپیوندند.
وی درباره عدم دسترسی به تلفن همراه و اینترنت برای همه دانش آموزان کشور گفت: معلمان ما به طور خودجوش از ابتدا پای کار آمدند و تلاش های ارزشمندی صورت گرفت.اما ضرورت داشت این حرکت منسجم و هماهنگ باشد و امکان نظارت وجود داشته باشد و محیطی که دانش آموزان وارد آن میشود محیطی امن است و فقط کاربری آموزشی دارد. به همین علت تلاش هایی صورت گرفت که منجر به راه اندازی شبکه شاد شد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه شبکه شاد به طور اختصاصی کاربری آموزشی دارد گفت: با توجه به پیگیری هایی که انجام شده به طور رسمی از روز اول اردیبهشت کلاس درس شاد در دوره ابتدایی آغاز بکار می کند.
وی در ادامه درباره دانشآموزانی که به اینترنت دسترسی ندارند، گفت: دستورالعملی را برای تداوم آموزش در مناطق روستایی، عشایری و دوردست ابلاغ کردیم. برخی ممکن است به تلویزیون و برخی دیگر به اینترنت و تلفن همراه دسترسی نداشته باشند. بر اساس این دستورالعمل درسنامههایی تهیه و ضبط شده است و توسط راهبران آموزشی منتقل خواهد شد.
حکیم زاده ادامه داد: از ظرفیت رادیو و صداوسیمای مراکز استانها نیز استفاده شده است.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دانشآموزان برای حضور در مدرسه و بودن با دوستانشان دلتنگی میکنند چراکه تعطیلات طولانی شده است و این موضوع باعث شده تا به ارزشها و اهمیت مدرسه پی ببرند، اظهار کرد: با شروع کلاسهای مجازی، دانش آموزان به محض ورود به شبکه از دلتنگیهایشان گفتهاند. آنان به دلیل رابطه عاطفی که با معلمان و همکلاسیهای خود دارند، از هفته دوم تعطیلات مدارس احساس دلتنگی داشتهاند. همه ما پس از این دوران حتماً قدر ارتباطات خودمان را بیشتر خواهیم دانست.
وی درباره زمان بازگشایی مدارس نیز گفت: شرایط قابل پیش بینی نیست و وزارت آموزش و پرورش تابع تصمیمات ستاد ملی مدیریت کرونا است اما موضوع مهم این است که سلامت دانش آموزان برای ما یک اولویت است و در کنار آن دو اصل تداوم آموزش و فراهم کردن شرایط مطلوب برای رفع کمبودها در سال آینده است. خانوادهها نگران ضعف پایه تحصیلی فرزندشان نباشند زیرا تلاش می کنیم کمبودها را در سال آینده جبران کنیم.
حکیمزاده در پایان اظهارکرد: ما برای شرایط مختلف سناریوهای مختلفی آماده کردهایم. یکی از سناریوها این است که اگر تعطیلات ادامه داشته باشد امتحانات در موعد مقرر، همانند سالهای گذشته، برگزار شود و سال تحصیلی به پایان برسد.
انتهای پیام
نظرات