• چهارشنبه / ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ / ۰۹:۴۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99012715669
  • خبرنگار : 50165

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان:

۴۰ درصد خودپردازهای زنجان پول نقد ندارد

۴۰ درصد خودپردازهای زنجان پول نقد ندارد

ایسنا/زنجان دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان گفت: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا ۴۰ درصد خودپردازهای زنجان پول نقد ندارد.

حسن دادگر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به محدودیت عرضه پول نقد در عابر بانک‌های استان، اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل پیشگیری از شیوع کروناویروس، محدودیت‌هایی در عرضه پول نقد در بانک‌ها و دستگاه‌های خودپرداز اعمال شده است.

این مسئول ادامه داد: پول یکی از عوامل مهم در شیوع بیماری کرونا است و برای اینکه استفاده از پول نقد برای خرید و فروش‌ها کاسته شود، این دستورالعمل ابلاغی از سوی بانک مرکزی توسط بانک‌ها اجرا می‌شود، به طوری که در حال حاضر ۳۰ تا ۴۰ درصد دستگاه‌های خود پرداز استان امکان عرضه پول نقد را نداشته و فقط سایر خدمات الکترونیکی ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه این طرح از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور اجرا شده است، گفت: این طرح سبب می‌شود که مردم رغبت بیشتری برای استفاده از کارت بانکی و خدمات الکترونیک به جای پول نقد برای کارهای روزمره خود داشته باشند و تا اطلاع ثانوی این محدودیت ادامه داشته باشد.

دادگر تصریح کرد: در نوروز امسال به دلیل وجود بیماری کرونا، امکان عرضه اسکناس نو در بانک‌ها انجام نشد و اطلاع‌رسانی لازم از سوی بانک‌ها برای خدمات قابل ارائه از طریق دستگاه‌های خودپرداز انجام شده است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان یادآور شد: ۶۷۰ دستگاه عابربانک در سطح استان وجود دارد که بیشترین آن‌ها در شهر زنجان با ۳۹۰ مورد و شهرستان ابهر ۱۰۲ مورد است و روزانه ۲ تا ۳ مرتبه دستگاه‌های عابربانک‌ها برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس توسط کارکنان بانک‌ها ضدعفونی می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: نحوه ضدعفونی عابربانک‌ها بسیار مهم است، به طوری که در ضدعفونی‌های غیراصولی قطعات عابربانک‌ها دچار سوختگی شده و کارآیی خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha