• دوشنبه / ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99012514167
  • منبع : نمایندگی سمنان

به "یار در خانه"بپیوندید/برآورد خسارت کرونا به فرهنگ و هنر سمنان

به "یار در خانه"بپیوندید/برآورد خسارت کرونا به فرهنگ و هنر سمنان

ایسنا/سمنان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از محاسبه خسارت به کسب و کارهای فرهنگی و هنری این استان بر اثر شیوع ویروس کرونا خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر فضیلت در جمع مدیران این اداره کل اظهار کرد: حجم خسارت به کسب و کارهای فرهنگی و هنری این استان پس از محاسبه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شده است تا توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هیات دولت مطرح و مورد پیگیری قرار بگیرد.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی هنری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برای حمایت از صنوف فرهنگی و هنری میزان خسارت به این کسب و کارها را برآورد تقریبی کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه این صنوف شامل چاپخانه ها، آموزشگاه های آزاد هنری، سالن های سینما، سالن های تئاتر و موسیقی و نیز سایر صنوف، مشاغل و کسب و کارهای فرهنگی و هنری است ابراز امیدواری کرد: با مصوبه هیات وزیران بخشی از این خسارات جبران شود.

وی با اشاره به زیان اهالی فرهنگ از شیوع این بیماری نوپدید یادآوری کرد: فعالیت ها و برنامه های فرهنگی هنری در استان سمنان پس از شیوع ویروس کرونا از اوایل اسفند لغو و کلیه مراکز فرهنگی، سینماها و مجتمع های فرهنگی هنری در این استان تعطیل شده اند که همچنان تعطیل خواهند بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان همچنین از تمدید زمان ارسال آثار و شرکت در پویش "یار در خانه" در این استان تا اواخر اردیبهشت خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین فضیلت گفت: زمان ارسال آثار به این پویش تا بیستم اردیبهشت تمدید شده است.

وی یادآور شد: این اداره کل با مشارکت انجمن ها؛ موسسات قرآنی؛ فرهنگی و هنری و نیز سمن های زیر مجموعه در نوروز امسال با هدف اینکه امسال بهار را در خانه ها فراموش نمی کنیم پویشی را با عنوان "یار در خانه" برگزار کرده است.

فضیلت ادامه داد: به منظور مشارکت و همراهی عموم مردم با اصحاب فرهنگ و هنر برای آگاهی بخشی در مبارزه با کرونا، ایجاد نشاط اجتماعی و دعوت به در خانه ماندن از همه آحاد مردم استان به ویژه اصحاب فرهنگ و هنر دعوت شده است تا آثار خود را در محورهای مختلف تا بیستم اردیبهشت به آدرس ershadsem.honar@farhangmail.ir  ارسال نمایند. 

وی این موضوعات را شامل عکس با تلفن همراه با موضوع نوروز امسال در خانه، دل نوشته‌های طنز با موضوع سخنی با کرونا، نقاشی کودک با موضوع بهار، تصویرسازی با موضوع تشکر از زحمات تیم‌های پزشکی، کاریکاتور با موضوع سفر در ایام کرونا، فیلم پنج ثانیه ای موبایلی از خود رو به دوربین و گفتن جملات "ما در خانه می مانیم"، "عید شما مبارک" و "ما کرونا را شکست می دهیم" برشمرد.

فضیلت با اشاره به مقررات این پویش افزود: به همراه آثار مشخصات صاحب اثر شامل نام و نام خانوادگی، شهر، سن و شماره تماس نیز باید ارسال شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: در هر رشته به نفر اول لوح تقدیر، کتاب نفیس و مبلغ پنج میلیون ریال، نفر دوم سه میلیون ریال و نفر سوم دو میلیون ریال به عنوان جائزه اهدا خواهد شد و نیز آثار ارسالی ارزشمند در یک نمایشگاه مجازی رونمایی خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha