• شنبه / ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۶:۴۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99012313009
  • خبرنگار : 71592

تحلیلگر اسرائیلی: تهدیدات حماس و جهاد اسلامی را باید جدی گرفت

تحلیلگر اسرائیلی: تهدیدات حماس و جهاد اسلامی را باید جدی گرفت

نویسنده و تحلیلگر سیاسی اسرائیلی تاکید کرد که تهدیدات حماس و جهاد اسلامی در مورد حمله موشکی به اراضی اشغالی را باید کاملا جدی گرفت.

به گزارش ایسنا، "یونی بن مناحیم"، نویسنده و تحلیلگر سیاسی اسرائیلی اظهار داشت که تهدیدات این دو جنبش کاملا جدی است، به ویژه سخنان اخیر زیاد النخاله، دبیرکل جهاد اسلامی که همیشه در تهدیدات خود همانند سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله جدی است.

بن مناحیم اظهار داشت که النخاله در تهدیدات خود جدولی زمانی برای پایان محاصره رژیم صهیونیستی و آزادی اسرای فلسطینی تعیین نکرده و این تهدید به دقت و بدون هشدار قبلی داده شده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، زیاد النخاله ۵ آوریل گذشته تهدید کرد که اگر در سایه شیوع ویروس کرونا در کرانه باختری و نوار غزه، محاصره این باریکه برداشته نشود و اسرای فلسطینی آزاد نشوند، حملات موشکی و راکتی به اراضی اشغالی ازسرگرفته خواهد شد.

بن مناحیم تصریح کرد که النخاله از طریق طرف‌های میانجی پیامی به رژیم صهیونیستی ابلاغ کرده مبنی بر اینکه گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه این توانایی را دارد که هر لحظه اوضاع فلسطینیان به سبب ویروس کرونا رو به وخامت بگذارد، حملات موشکی گسترده‌ای را علیه مناطق صهیونیستی آغاز کند.

النخاله همچنین افزوده که ما تنها نمیمیریم و دشمن صهیونیستی باید بین برداشتن محاصره غزه و آزادی اسرای فلسطینی یا فرار به پناهگاه‌ها و پیامدهای پس از آن یکی را انتخاب کند.

یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز چند روز قبل از آن تهدید کرده بود که اگر ملت فلسطین در نوار غزه قادر به نفس کشیدن نباشند و اوضاع آنان رو به وخامت بگذارد، مقاومت اجازه نخواهد داد ۶ میلیون اسرائیلی نفس راحت بکشند.

این تحلیلگر اسرائیلی خاطر نشان کرد که اظهارات مشابه سنوار و النخاله حاکی از هماهنگی بین حماس و جهاد اسلامی است.

یونی بن مناحیم تاکید کرد که به گفته مسئولان حماس، اخیرا دیداری بین اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و زیاد النخاله دبیرکل جهاد اسلامی در خارج از فلسطین ترتیب داده شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha