• شنبه / ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99012312863
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

بختیار:

کرونا با رعایت موارد بهداشتی توسط مردم تا پایان اردیبهشت مهار می‌شود

کرونا با رعایت موارد بهداشتی توسط مردم تا پایان اردیبهشت مهار می‌شود

ایسنا/اصفهان رئیس فراکسیون پاسخگویی مجلس شورای اسلامی گفت: با در نظر گرفتن شرایط، پیش بینی می‌کنیم اگر مردم تمام موارد بهداشتی را رعایت کنند ویروس کرونا تا پایان اردیبهشت در ایران مهار خواهد شد.

علی بختیار در گفت و گو با ایسنا در خصوص بازگشایی اصناف کم خطر از امروز ۲۳ فروردین، اظهار کرد: بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها، اصناف و ادارات باید تابع نظر وزارت بهداشت و پروتکل های بهداشتی این وزارتخانه باشد و دولت باید بر طبق توصیه های وزارت بهداشت اقدام به بازگشایی اصناف و دیگر سازمان ها و ادارات کند.

وی افزود: طبق گزارشی که هفته گذشته وزارت بهداشت به مجلس شورای اسلامی داده است و طبق گفته وزیر بهداشت هنوز در مرحله مهار ویروس کرونا نیستیم و هم اکنون در وضعیت مدیریت این بیماری هستیم. بنابراین باید همچنان بحث قرنطینه و قطع زنجیره انتقال ویروس را جدی بگیریم و مردم از ترددهای غیر ضروری پرهیز کنند تا شرایط نرمال شود.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر این موارد را رعایت نکنیم موج دوم بیماری و آن مشکلی که در چین بعد از مدیریت ویروس به وجود آمد برای ایران هم به وجود می آید. مدیریت خوبی را در این ایام شاهد بودیم و مردم هم در عید نوروز به دید و بازدید و سیزده بدر نرفتند. همراهی مردم و برنامه ریزی مسئولان دلگرم کننده بود، اما اگر این مسیر را ادامه ندهیم این نگرانی وجود دارد که مجددا بیماری اوج بگیرد.

بختیار تصریح کرد: باید ببینیم پروتکل های وزارت بهداشت در خصوص قرنطینه و رعایت مسائل بهداشتی چیست و این موارد را جدی بگیریم. همچنان بهترین راه برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در خانه ماندن است.

رئیس فراکسیون پاسخگویی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هم اگر سفت و سخت اجرا شود جواب می‌دهد و اصنافی هم که بازگشایی آنان ضروری است باید بر طبق نظر وزارت بهداشت و رعایت جزئیات طرح فاصله گذاری اجتماعی فعالیت خود را از سر گیرند. طبق مشاهدات، مردم تا حد زیادی فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به گزارش وزارت بهداشت و با در نظر گرفتن شرایط، پیش بینی می‌کنیم اگر مردم تمام موارد بهداشتی را رعایت کنند ویروس کرونا تا پایان اردیبهشت در ایران مهار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha