• چهارشنبه / ۶ فروردین ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 99010602477
  • منبع : نمایندگی ایلام

مسئول بسیج رسانه استان:

استراتژی همه رسانه های استان انتشار اخبار خوب، مفید و امیدبخش باشد

استراتژی همه رسانه های استان انتشار اخبار خوب، مفید و امیدبخش باشد

ایسنا/ایلام رئیس شورای بسیج رسانه استان ایلام گفت:داشتن ایام خوب را باید از آرزو کردن برای یکدیگر، به یک عزم ملی تبدیل کنیم واین امر دور از ذهن نیست که با همگرایی بین رسانه ها وکمک به مجموعه نظام و بالاخص مجموعه ای تصمیم ساز استان در "ستادمقابله باکرونا" برای برون رفت ازاین شرایطی ناخواسته ای کرونایی که بزودی برآن فائق خواهیم آمد.

"سامی شهبازی"  در یادداشتی به شرح زیر رسالت رسانه ها را در روزهای کرونایی شده تبیین کرد:

رسانه ها از مهمترین ارکان تحکیم وحدت ، همگرایی و انسجام موثر و هوشمندانه و پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند.
 با گسترش دامنه‌ی فعالیت رسانه‌ها به مدد فناوری‌های جدید و نوین و به جهت پوشش آنی اخبار و اطلاعات این بستر می‌تواند به بستری برای اطلاع‌رسانی و نقد منصفانه و مشفقانه تبدیل شود و این ظرفیت می‌تواند توسط مسئولان برای اقناع افکار عمومی از خدمات نظام مورداستفاده بهینه قرارگیرد.

خبرنگاران استان ایلام به گواه صاحب نظران ازشجاعت ، بصیرت ،موقعیت شناسی،هوشیاری و پشتوانه کارشناسی خوبی برخوردار هستند و این امر یک ظرفیت ارزشمند برای توسعه استان وایجاد فضای نشاط و بهبود فضای کسب وکار بحساب آید.

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در سخنرانی نوروزی امسال به حاکم شدن فضای مجازی بر زندگی مردم اشاره کردند و فرمودند "که قوت در این زمینه برای ما حیاتی است واین دستورالعمل وراهبردبایدموردتوجه همگان باشد"

 لذا می‌شود با استفاده و پیوست قراردادن برنامه‌ها ازسوی مدیران وتصمیم سازان ازاین طریق ضمن ارتباط دقیق با افکار عمومی به ترویج امید آفرینی کمک کنیم.

پرواضح است که در این شرایط سواد رسانه ای نه تنها برای مردم وفعالان فضای مجازی که حتی برای مسوولان هم ضروری و لازم است.

فهم و دقت در سواد_رسانه_ای موجب افزایش قدرت تشخیص مردم در برابر شایعات و اخبار نادرست خواهد بود. البته سواد رسانه ای باید با یک استراتژی درست اطلاع رسانی همراه شود تا بتواند اعتماد مردم را به آنچه از طریق رسانه‌های دارای مجوز و شناسنامه‌دار منتشر می‌شود، جلب کند.

به عنوان کسی که سالها عمر خود را در این حوزه گذرانده‌ام و درکنارصاحبان قلم و رسانه بوده‌ام!اعتقاددارم رسانه‌ها می‌توانند در عین مطالبه گری،همواره یک مشاور امین برای مدیران استان باشند وضمن تولیداخبارامیدآفرین ،مطالبه گر ایجاد زمینه‌های تحقق اهداف توسعه ای وحتی شعارسال که  «جهش تولید» باشند و استراتژی رسانه‌ای استان، مخابره اخبار امیدبخش، خوب و مفید باشد.

درپایان گفتنی است ما دراین روزهای تلخ کرونایی که مردم در کنار هم چشم به روزهای خوب دوخته‌ایم قطعا به مددذات اقدس الهی شکست کرونا بزودی خواهدشد .
معتقدم باید سال و البته این ایام ابتدایی سال را که مزین به ایام مبارک رسول اکرم‌(ص) است محمدوار باهم بسازیم‌. داشتن ایام خوب را باید از آرزو کردن برای یکدیگر، به یک عزم ملی تبدیل کنیم واین امر دور از ذهن نیست که با همگرایی بین رسانه ها وکمک به مجموعه نظام و بالاخص مجموعه ای تصمیم ساز استان در "ستادمقابله باکرونا" برای برون رفت ازاین شرایطی ناخواسته ای کرونایی که بزودی برآن فائق خواهیم آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha