حسنعلی ویسکرمی درگفتوگو با ایسنا اظهارکرد: امروزه با گسترش وپیچیدهتر شدن سازمانها کارکنان در معرض تنیدگی بیشتری قرار دارند.
وی ادامه داد: معلمان نیز بهمنزله اصلیترین پرسنل آموزشوپرورش از این امر مستثنی نیستند. محققان علوم اجتماعی و روانشناسی، معلمی را شغلی با تنیدگی بالا میدانند.
ویسکرمی افزود: این تنیدگیها میتواند به مشکلات گوناگون در بین معلمان منجر شود.
این عضو هیئتعلمی دانشگاه لرستان اضافه کرد: از مهمترین متغیرها و عوامل درونی تأثیرگذار که میتواند معلم را در مقابله با مشکلات شخصی مصون کند، خودکارآمدی شخصی است.
وی افزود: خودکارآمدی شخصی از مهمترینخصیصههای معلمان کارآمد است که در دهههای اخیر بهطور گستردهای مورد توجهقرار گرفته است.
ویسکرمی ادامه داد: به عقیده پژوهشگران، خودکارآمدی شخصی متغیر درونی ارزشمندی است که سرمایهگذاری روی آن با عملکرد مثبت کارکنان و دانشآموزان همراه است و میتواند بهطور چشمگیری از هزینههای آموزشوپرورش بکاهد.
انتهای پیام
نظرات