• پنجشنبه / ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 98122216921
  • خبرنگار : 50269

ضرورت استفاده از کرم آب‌رسان برای حفاظت از پوست دست

ضرورت استفاده از کرم آب‌رسان برای حفاظت از پوست دست

ایسنا/اصفهان یک متخصص پوست و مو گفت: بعد از استفاده از شوینده‌های قلیایی، حتما باید از کرم‌های آب‌رسان برای محافظت از دست‌ در برابر اگزما استفاده کرد.

عبدالرضا عرفانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه یکی از علل ابتلا به اگزما، استفاده از شوینده‌هاست، اظهار کرد: اگزما همان حساسیت پوستی یا درماتیک است که می‌تواند با منشأ داخلی و یا با منشأ خارجی، مانند اگزمای تماسی با مواد مختلف از جمله شوینده‌ها باشد.

وی با بیان اینکه اگزمای غیر تماسی، اگزمای ارثی و حتی اگزمای پوست چرب نیز از دیگر انواع اگزما محسوب می‌شود، گفت: شوینده‌ها عامل اصلی اگزمای تماسی‌اند. برای نمونه اگزمای یک خانم خانه‌دار از نوع اگزمای تماسی به وسیله محرک شوینده‌هاست، اما اگزمای یک کارگر ساختمان، به خاطر ارتباط مستقیم با سیمان است.

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه بهتر است بعد از استفاده از شوینده‌های قلیایی، از کرم‌های آب‌رسان بر روی دست‌ها استفاده شود، ادامه داد: حتی توصیه می‌شود از شوینده‌هایی استفاده کنیم که حاوی کرم و گلیسیرین باشند و نوعی شوینده ملایم به حساب می‌آیند.

عرفانی، شیوۀ درست استفاده از کرم آب‌رسان را چنین شرح داد: تا سه دقیقه بعد از شستن دست‌ها که هنوز پوست مرطوب است و خشک نشده، باید از کرم آب‌رسان روی دست‌ها استفاده کنیم، زیرا  این کرم باعث می‌شود که آب از سطح پوست تبخیر نشده و پوست خشک نشود. البته بعد از استفاده از این کرم‌ها به علت چرب بودن بهتر است دستکش پوشیده شود تا ویروس را کمتر جذب کند.

وی در خصوص تأثیر استفاده از آب گرم در شست‌وشوی دست‌ها و ابتلا به اگزما، گفت: شست‌وشو با آب گرم امکان ابتلا به اگزما را بیشتر می‌کند زیرا چربی پوست در این شرایط بیشتر گرفته می‌شود، اما به علت اینکه گفته می‌شود ویروس کرونا با آب گرم از بین می‌رود و بیشتر مردم دست‌های خود را با آب گرم می‌شویند، این مسئله می‌تواند باعث افزایش اگزما شود.

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه به همان اندازه که آب گرم باعث اگزما می‌شود، آب سرد نیز در بروز این مسئله بی‌تأثیر نیست، اظهار کرد: بهترین دمای آب برای شست‌وشو آب ولرم است.

عرفانی با اشاره به اینکه متأسفانه شاهد شیوع زیاد ویروس کرونا در سطح شهر هستیم و در این حالت، بیمارستان‌ها فضای خالی برای بیماران ندارند و کارکنان بخش درمان نیز در معرض خطرند، از مردم خواست که کمتر در اجتماعات حاضر شوند.

وی با بیان اینکه ممکن است حتی تا یک ماه پیک کرونا را داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در این مدت باید بهداشت فردی، تماس چهره به چهره نداشتن با افراد مبتلا و رعایت نکات و توصیه‌های بهداشتی جدی گرفته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha