• چهارشنبه / ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۵:۱۸
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 98122116510
  • منبع : صندوق نوآوری و شکوفایی

با تلاش یک شرکت دانش‌بنیان محقق شد

امکان ارسال محصولات و خدمات کسب‌وکارها از طریق دفتر پستی مجازی پس از شیوع کرونا

امکان ارسال محصولات و خدمات کسب‌وکارها از طریق دفتر پستی مجازی پس از شیوع کرونا
عکس تزیینی و دریافتی است

یک شرکت دانش‌بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و همزمان با شیوع ویروس کرونا به کسب و کارهای آنلاین، فروشندگان خانگی و اینستاگرامی‌ این امکان را می‌دهد که محصولات خود را از طریق دفتر پستی مجازی به فروشندگان کالاها برسانند.

به گزارش ایسنا، مهرداد ملک محمدی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان ضمن تشریح ویژگی‌های این پلتفرم پستی گفت: پلتفرم دانش‌بنیان ما با همکاری شرکت ملی پست در قالب سرویس تجارت الکترونیک، امکان دسترسی غیر حضوری کسب و کارهای آنلاین را به خدمات پستی در سراسر کشور فراهم کرده است. در این سرویس کلیه فرایندهای ثبت و صدور بارنامه به صورت آنلاین انجام می‌شود و کلیه مرسولات به صورت روزانه توسط شرکت پست از محل اعلامی‌ شرکت جمع‌آوری و ارسال می‌شود.

به گفته وی، جامعه هدف این سامانه، شرکت‌ها، کارخانجات و مغازه‌داران یا به عبارت کلی‌تر کسب و کارها هستند.

ملک محمدی، برترین مزیت استفاده از این پیشخوان مجازی پستی را کاهش ۴۰ درصدی هزینه‌های پستی عنوان کرد و در مورد قابلیت‌های دیگر آن گفت: امکانات ویژه دفتر مجازی پستی شامل جمع‌آوری بسته پستی از محل ارسال کننده توسط ماموران پست سراسر کشور، محاسبه آنلاین نرخ (بر اساس لیست تعرفه خدمات پستی)، صدور آنلاین بارکد یا کد رهگیری پستی، صدور فاکتور استاندارد پستی به صورت آنلاین که می‌توانید بر روی مرسوله بچسبانید، ارسال پیامکی کد رهگیری در دو نوبت در زمان تحویل مرسوله به پست و زمان انتقال مرسوله به باجه معطله به گیرنده و رهگیری گروهی محصولات مختلف پست است.

وی افزود: بر اساس این ویژگی‌ها با توجه به شرایط کنونی کشور برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، افراد می‌توانند برای ارسال مرسوله پس از ثبت در سامانه، بدون نیاز به خروج از محل کار یا منزل خود مرسوله‌شان را به مامور پست تحویل دهند و وضعیت مرسوله خود را تا زمان رسیدن به دست گیرنده پیگیری کنند. این سرویس در شرکت پست ایران نیز وجود دارد، با این تفاوت که بسته پستی باید به صورت حضوری به مراکز پستی تحویل داده شود و ارسال پیامک برای گیرنده با هزینه همراه است، در صورتی که پلترفرم پستی ما این خدمات را به صورت رایگان انجام می‌دهد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به اضافه شدن امکان ارسال مرسوله‌های بین‌المللی در سامانه این پلتفرم، گفت: در نظر داریم ضمن اتصال به شرکت‌های حمل و نقل بار، امکان اتصال به شرکت‌های لجستیک را نیز در سامانه ایجاد کنیم، به این معنی که سرویس انبار اشتراکی و فرآیند لجستیکی از لحظه ورود بار به انبار تا تحویل به مشتری را شامل شود. واردکنندگان و کسب و کارهایی که محصولات زیادی برای ارسال داشته باشند، می‌توانند برای ارسال محصولات فروخته شده خود از این خدمات استفاده کنند. همچنین ارسال بسته‌های بین‌المللی نیز به سامانه ما اضافه خواهد شد.

ملک محمدی با اشاره به انحصاری بودن مدیریت حمل بار حوزه ریلی کشور توسط این شرکت دانش‌بنیان، تصریح کرد: پلتفرم سامانه مدیریت حمل بار راه‌آهن کشور توسط شرکت ما طراحی، اجرا و مدیریت می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان از اتصال سامانه‌های راه‌آهن کشور و بعضی پستهای خصوصی به سامانه طراحی شده تا پایان نیمه اول سال آینده خبر داد و گفت: قراردادهای مربوط به این اتصال منعقد شده و در حال طراحی برای انجام اتصالات آن است.  

بر اساس اعلام صندوق نوآوری، ملک محمدی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی ماهانه ۶۰ هزار مرسوله پستی و ۳۰۰ هزار مرسوله ریلی از طریق پیشخوان مجازی پست ما ارسال می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha