• چهارشنبه / ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ / ۰۹:۳۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 98122115970
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

انتظار مردم ماکو به پایان رسید؛

دستگاه سی تی اسکن پیشرفته در بیمارستان فجر ماکو راه اندازی شد

 دستگاه سی تی اسکن پیشرفته در بیمارستان فجر ماکو راه اندازی شد

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس شبکه بهداشت و درمان ماکو گفت: دستگاه های سی تی اسکن و سونوگرافی پیشرفته که اساسی ترین نیاز بهداشت و درمان سطح منطقه آزاد ماکو محسوب می‌شود در سال جاری با هزینه مجموع ۵۰۰ هزار دلار توسط سازمان منطقه آزاد ماکو خریداری و در محل بیمارستان فجر ماکو به بهره برداری رسید.

دکتر رحیم صمدی در گفت و گو با ایسنا، با تاکید براینکه جمعیت ۲۰۰ هزار نفری منطقه آزاد ماکو، از نبود امکانات تشخیصی مورد نیاز بیماران رنج میبرد و ارائه خدمات تصویربرداری سی تی اسکن به عنوان یکی از اولویت های اساسی و مطالبه مردی برای تامین نیازهای تشخیصی و درمانی بیماران ضروری است، افزود: به همین منظور سازمان منطقه آزاد ماکو نسبت به تامین مالی خرید دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس به قیمت ۳۵۰ هزار دلار جهت بکارگیری در بیمارستان فجر اقدام کرد.

 وی از بهره برداری دستگاه مذکور خبر داد و تاکید کرد: با بهره برداری از دستگاه فوق پیشرفته سی تی اسکن ۱۶ اسلایس به صورت تقریبی ۹۰ درصد از اعزام بیماران به شهرهای دیگر کاسته خواهد شد.

 رئیس شبکه بهداشت و درمان ماکو با اشاره به لزوم آمادگی تمامی واحدهای بهداشت و درمان کشور جهت پیشگیری و مقابله با بیماری ناشی از کرونا ویروس، دستگاه سی تی اسکن را یکی از اساسی ترین ابزارهای تشخیص روند رشد و درمان بیماری‌های تنفسی یاد کرد.

وی در ادامه گفت: همچنین دستگاه سونوگرافی پیشرفته در بیمارستان فجر ماکو نیز به بهره برداری رسید که گامی بلند در رشد سلامت و درمان منطقه خواهد بود.

دکتر صمدی با تاکید براینکه دستگاه سونوگرافی پیشرفته آلمان از محل اعتبارات سازمان منطقه آزاد ماکو خریداری و با نصب در بیمارستان فجر ماکو به بهره برداری کامل رسیده و به مردم منطقه خدمات رسانی میکند، افزود: این دستگاه نیز با ارز دولتی تخصیص یافته زیر نظر هیأت امنای ارزی وزارت بهداشت و درمان به مبلغ ۱۰۲ هزار دلار خریداری شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha