• سه‌شنبه / ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۰:۳۵
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 98122015146
  • منبع : نمایندگی کردستان

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خبر داد:

تلاش برای تولید ۵ میلیون ماسک در کردستان

تلاش برای تولید ۵ میلیون ماسک در کردستان

ایسنا/کردستان معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از فعال‌شدن یک واحد راکد برای تولید البسه بیمارستانی یکبار مصرف و ماسک‌های N۹۰ با مشارکت بنیاد برکت در استان خبر داد که قرارداد تولید ۵ میلیون ماسک با وزارت بهداشت را منعقد کرده است.

پیمان الماسی امروز(۲۰ اسفند) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر ظرفیت تولید ماهانه ۵۰۰ تن مواد شوینده و ضدعفونی در استان وجود دارد و مهم‌ترین مشکل در این خصوص تامین الکل اتانول به عنوان یکی از مهم‌ترین مواد اولیه این واحدهای تولیدی است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مواد اولیه در تولید مواد ضدعفونی الکل اتانول است که اکنون به میزان ۲۵ تن برای چهار واحد تولیدی استان تامین شده است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان، بیان کرد: سهمیه واحدهای تولیدی تامین و واردشده در حال تولید و توزیع است.

الماسی تصریح کرد: به صورت مستمر در حال صدور حواله برای تامین الکل واحدهای تولیدی استان هستیم که تولید مواد ضدعفونی در استان با مشکل مواجه نشود.

وی ذکر کرد: پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش کم بهره هم برای واحدهای تولید مواد ضدعفونی و شوینده‌ها در سطح استان به صورت ویژه با دستور استاندار به بانک‌ها اعلام شده است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان، افزود: در حال حاضر چند واحد تولیدی که قبلا تولید پوشاک داشتند در این شرایط به تولید ماسک پرداخته اند که ظرفیت تولید ۱۶ هزار عدد در روز را دارند.

الماسی از فعال‌شدن یک واحد راکد برای تولید ماسک‌ها ان ۹۰ با مشارکت بنیاد برکت در استان خبر داد و گفت: این واحد قرارداد تولید ۵ میلیون ماسک با وزارت بهداشت منعقد کرده است که در حال حاضر روزانه بیش از ۲ هزار انواع لباس استریل بیمارستانی برای پرسنل و کادر درمانی بیمارستان ها تولید می کند.

به گفته وی این واحد تولیدی با پرداخت ۱۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش فعال شده و در حال حاضر ۵۰ نفر نیرو در آن مشغول به کار هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha