• سه‌شنبه / ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ / ۰۹:۵۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98122015102
  • خبرنگار : 71415

رهبر کره شمالی بر آزمایش موشکی دوشنبه نظارت داشته است

رهبر کره شمالی بر آزمایش موشکی دوشنبه نظارت داشته است

بر اساس گزارش رسانه دولتی کره شمالی، کیم جونگ اون شخصا بر آزمایشهای موشکی روز دوشنبه این کشور که از سوی این رسانه به عنوان "رزمایش حمله با گلوله‌های جنگی" توصیف شد نظارت کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، آزمایش تسلیحاتی اخیر کره شمالی شامل پرتاب موشکهای بالستیک کوتاه‌برد برای دومین بار در عرض یک هفته گذشته بوده است.

بر اساس اعلام ارتش کره جنوبی، کره شمالی روز دوشنبه اقدام به شلیک چندین پرتابه به سمت دریا در راستای یک مانور با گلوله‌های جنگی کرد و این مساله باعث شد آمریکا و چین از پیونگ یانگ بخواهند به مذاکرات در خصوص پایان دادن به برنامه‌های هسته‌ای و موشکی خود بازگردد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) گزارش کرد، علاوه بر کیم جونگ اون، فرماندهان ارتش خلق کره نیز بر این آزمایش موشکی نظارت کرده‌اند. همچنین طبق گزارش این خبرگزاری، رهبر کره شمالی نسبت به نتایج این آزمایش "رضایت بالای خود را ابراز کرده است".

این خبرگزاری نوشت: هدف از این تمرین حمله با گلوله‌های جنگی، بررسی قابلیتهای واحدهای توپخانه‌ای دوربرد برای دست زدن به ضدحمله‌های ناگهانی در خط مقدم بوده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی همچنین تصاویری نیز از این رزمایش منتشر کرد. در این تصاویر سربازان در حال شلیک تعدادی از سلاح‌های توپخانه و همچنین شلیک موشک با استفاده از یک پرتابگر راکتهای متعدد مجهز به چهار لوله پرتاب هستند.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد، موشکهای کره شمالی که روز دوشنبه پرتاب شدند، تا میزان 200 کیلومتر را طی کرده و به ارتفاع 50 کیلومتر رسیدند.

انگلیس،‌آلمان،‌ فرانسه، استونی و بلژیک روز پنجشنبه موضوع پرتابهای موشکی اخیر کره شمالی را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح کرده و این پرتابهای موشکی را اقداماتی تحریک آمیز در راستای نقض قطعنامه‌های سازمان ملل خواندند.

با این حال وزارت امور خارجه کره شمالی از موضع اروپا انتقاد کرده و آن را "رفتاری بی‌مهابا با تحریک آمریکا" خواند. همچنین خواهر رهبر کره شمالی نیز گفت، این رزمایشها هدفش تهدید هیچ کس نبوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha