• شنبه / ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۰:۱۴
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 98121712924
  • منبع : نمایندگی قزوین

نیاز قزوین به اهدا خون در تمام گروه‌های خونی/ بدون ترس از کرونا خون اهدا کنید

نیاز قزوین به اهدا خون در تمام گروه‌های خونی/ بدون ترس از کرونا خون اهدا کنید

ایسنا/قزوین مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: با توجه به شیوع کرونا ویروس و کاهش آمار اهداکنندگان خون در قزوین هم‌اکنون بیش از هر زمان دیگری به همه گروه‌های خونی نیازمند هستیم.

مهدی اکبری، مدیرکل انتقال خون استان قزوین در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: بیمارهایی ازجمله بیماران تالاسمی، سرطانی، پیوندی و بیماران دارای مشکلات کبدی به‌صورت دوره‌ای باید فرآورده‌های خونی دریافت کنند، همچنین اعمال جراحی همواره نیاز به فرآورده خونی دارد که باید تأمین شوند.

وی افزود: با توجه به شیوع کرونا و توصیه برای عدم تردد غیرضروری در خیابان‌ها میزان مراجعات به سازمان انتقال خون قزوین کاهش پیداکرده است، از مردم می‌خواهیم اهدای خون را جزو کارهای ضروری بدانند چراکه این بیماران باید دقیقاً سر نوبت خودشان فرآورده خونی دریافت کنند، جایگزینی برای آن‌ها وجود ندارد و حیات آن‌ها بستگی به رسیدن این فرآورده‌ها دارد.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین بیان کرد: از مردم تقاضا می‌کنیم که با اطمینان خاطر برای اهدای خون حضور پیدا کنند چراکه تمام اصول بهداشتی و ایمنی موردتوجه قرارگرفته است، ملحفه‌ای که برای هر اهداکننده مصرف می‌شود بعد از استفاده تعویض خواهد شد، همکاران ما نیز برای هر اهداکننده دستکش یک‌بارمصرف استفاده می‌کنند.

وی تأکید کرد: از اهداکننده‌ای که کوچک‌ترین شکی نسبت به آن برای ابتلا به کرونا وجود دارد خون‌گیری نمی‌شود، همچنین بستری فراهم‌شده است که ریسک انتقال عفونت در مراکز انتقال خون کمترین میزان ممکن است و انتقالی از طرف مراکز خون‌گیری متوجه مردم نیست، خیال مردم راحت باشد.

اکبری بیان کرد: هر آنچه نیاز باشد در بحث ضدعفونی کردن محیط و بهداشتی نمودن محل خون‌گیری بدون کوچک‌ترین مشکلی انجام‌شده و آمادگی داریم که پذیرای اهداکنندگان خون باشیم، دستورالعملی برای اتاق معاینه تدوین‌شده و اهداکننده زمانی که از اتاق پذیرش به اتاق معاینه می‌رود هر علائمی که در شخص وجود داشته باشد با دقت چک می‌شود.

وی تصریح کرد: وقتی صحت و سلامت فرد مورد تأیید قرار گرفت خون‌گیری صورت می‌گیرد، علاوه بر معاینات تخصصی پزشکی سؤالاتی نیز از فرد پرسیده می‌شود که با توجه به پاسخ فرد محیط پیرامون شخص نیز موردبررسی قرار می‌گیرد، اگر شخصی ناقل تشخیص داده شود به‌صورت موقت محدودیت خون‌گیری برای وی صورت می‌گیرد.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین یادآور شد: برای کاهش دغدغه‌ افراد، نوبت‌دهی و پذیرش به‌صورت اینترنتی نیز انجام می‌شود، به‌طوری‌که فرد با مراجعه به سامانه https://ghazvin.ibto.ir/ می‌تواند پذیرش شود و به‌محض ورود به سازمان انتقال خون کارش انجام خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha