• جمعه / ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۳:۰۶
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 98121612575
  • خبرنگار : 71541

فرصتی برای فرهنگ‌سازی استفاده از خدمات اینترنتی

فرصتی برای فرهنگ‌سازی استفاده از خدمات اینترنتی

اگرچه استفاده از خدمات فضای مجازی می‌تواند به ماندن افراد در خانه برای شیوع کمتر ویروس کرونا کمک کند، با وجود این، برخورداری از این خدمات نیازمند اطلاع‌رسانی است تا افراد بتوانند از آنها آگاه شوند.

به گزارش ایسنا، این روزها به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، اغلب افراد در خانه مانده‌اند و از ابزارهای فناوری اطلاعات استفاده می‌کنند. امکانات آموزش از راه دور برای مدارس و دانشگاه‌ها فراهم شده، برخی از شرکت‌ها امکان دورکاری را برای کارمندان خود فراهم کرده‌اند و البته بسیاری از افراد برای گذراندن این اوقات، به تماشای فیلم‌ها و سریال‌ها روی آورده‌اند.

با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، یکی از مهم‌ترین مزایایی که مورد توجه قرار گرفت، تفکیک تعرفه اینترنت داخل از بین المللی بود. بدین معنا که برای وب‌سایت‌ها با سرورهای داخلی در مقایسه با وب‌سایت‌های خارجی، تخفیف ۵۰ درصدی در نظر گرفته شد و ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی از اینترنت ثابت و همراه، مطابق مصوبه سازمان تنظیم مقررات رادیویی، به رعایت این موضوع در محاسبه هزینه اینترنت برای کاربران ملزم شدند.

با وجود این، به نظر می‌رسد خدمات اینترنتی آن‌طور که باید به اطلاع مردم نرسیده تا بتوانند از امکانات فضای مجازی که در این دوران در اختیارشان قرار گرفته استفاده کنند. در این راستا عطا خلیقی –کارشناس فناوری اطلاعات- به ایسنا گفت: در این شرایط مردم به فکر این هستند که از خدمات موجود به‌صورت مجازی استفاده کنند و استارت‌آپ‌ها ممکن است از دورکاری و یا از شبکه‌های تبلیغاتی بری ارائه اطلاعات درباره مهار درباره کرونا استفاده کرده باشند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فرصت خوبی فراهم است برای سازمان‌هایی که متولی فرهنگ‌سازی خدمات اینترنتی هستند، افزود: از کسانی که متولی این بخش هستند انتظار می‌رود به مردم خدماتی که نیاز دارند را ارائه کنند، برای مثال تمامی کالاهای فروشگاه‌های اینترنتی فروش رفته است، یا برخی از سایت‌ها مشاوره‌های پزشکی ارائه می‌دهند، سایت‌های پخش‌کننده ویدیو هم بخشی از فیلم و سریال و انیمیشن‌های خود را بدون نیاز به اشتراک ارائه می‌دهند.

خلیقی خاطرنشان کرد: در این زمینه اقداماتی هم انجام شده اما شاید به گوش عموم نرسد و هیچ جا لیستی تهیه نشده از خدمات آنلاینی که مردم می‌توانند استفاده کنند. حتی اینکه یک مسوول بخواهد در این زمینه توییت کند، اعلام محدود است که عامه نمی‌بیند و شاید بهتر باشد از وزارت ارتباطات پیامکی ارسال شده یا تلویزیون اعلام کند شما می‌توانید از این خدمات استفاده کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha