• پنجشنبه / ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۵:۴۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 98121512186
  • منبع : شهرداری تبریز

معاون شهرسازی شهردار تبریز:

طرح نهایی باغ باغشمال از میان ۵۰ طرح بین المللی انتخاب شد

طرح نهایی باغ باغشمال از میان ۵۰ طرح بین المللی انتخاب شد

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون شهرسازی شهردار تبریز گفت: یکی از سه طرح برتر مسابقه بین المللی طراحی باغ باغشمال تبریز به عنوان طرح نهایی اجرای این باغ انتخاب شد.

محمد عزتی با اعلام این خبر، گفت:برای اجرای طرح باغ باغشمال تبریز که در طرح تفصیلی و جابجایی پادگان تبریز به مساحت ۱۰ هکتار فضای سبز شهری پیش بینی شده بود، سال گذشته یک مسابقه بین المللی از طریق معاونت شهرسازی و شهرداری منطقه ۳ تبریز و زیر نظر دفتر مسابقات وزارت راه و شهرسازی برگزار شد که در نهایت سه طرح به عنوان طرح‌های برتر برگزیده شد.

وی ادامه داد: بر این اساس طی جلساتی که با حضور شهردار تبریز، نایب رئیس شورای شهر، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر، حوزه معاونت عمران و سازمان پارکها تشکیل شد، مقرر شد که این باغ در سال ۹۹ وارد فاز اجرایی شود.

عزتی با اشاره به ایده مدنظر شهرداری تبریز در انتخاب طرح برتر، عنوان کرد: ایده ای که مورد نظر مدیریت شهری است، حفظ ابنیه موجود شهری به عنوان خاطرات تاریخی است. جایی که به واسطه وجود پادگان قدیمی تبریز، اصطلاحاتی همچون خیابان ارتش و سه راهی ارتش از گذشته به آنجا اطلاق شده و از طرفی این باغ، خاطره ای از باغشمال قدیمی تبریز که یکی از باغات قدیمی و تاریخی تبریز است، مطرح بوده است.

وی ادامه داد: در این مسابقه بین المللی ایده‌هایی که مطرح شده، برای حفظ تاریخ و گذشته تبریز بوده است و طرحی که منطبق بر اهداف تاریخی و هویت شهر تبریز بوده، انتخاب شده است. در این مسابقه ۵۰ طرح از معماران داخل و خارج از کشور ارائه شده بود که در نهایت سه طرح انتخاب و سال گذشته جوایز و تقدیرنامه های این طراحان برتر اهدا شد و اکنون از بین این سه طرح، طرح مدنظر مدیریت شهری را انتخاب کردیم تا وارد حوزه اجرایی شود.

معاون شهرسازی شهردار تبریز، گفت: در جلسه امروز، صاحبان طرح های اول و دوم دعوت شدند و در مورد طرح های خود توضیح دادند و در نهایت طرحی که منطبق بر اهداف و خواسته های مدیریت شهری بود، انتخاب و مقرر شد که در سال ۹۹ نقشه های اجرایی آن از طریق معاونت محترم عمرانی تهیه و عملیات اجرایی آن از همان سال انجام شود.

عزتی در ارتباط با زمان تحویل کامل این محوطه به شهرداری، یادآور شد: از مدیریت محترم پادگان خواهش می کنیم که در تحویل محل به شهرداری تسریع شود چراکه اگر از پدیده ویروس کرونا رد شویم، به مانند هر سال آلایندگی و وارونگی هوا را خواهیم داشت.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز، وی افزود: با توجه به اینکه حدود سه ماه از هر سال وضعیت آب و هوای تبریز اینگونه است و موجب تعطیلی مدارس و ادارات می شود، اگر این ۱۰ هکتار زودتر تحویل داده شود و شهرداری روی آن سرمایه گذاری و هزینه کند، باغشمال به عنوان بزرگترین پارک مرکز شهری تبریز قطعا در کاهش آلایندگی شهر موثر واقع خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha