• پنجشنبه / ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98121511978
  • خبرنگار : 71496

ولید معلم: اقدامات نهادهای بین‌المللی برای مقابله با جنگ تروریستی در سوریه افزایش یابند

ولید معلم: اقدامات نهادهای بین‌المللی برای مقابله با جنگ تروریستی در سوریه افزایش یابند

معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه سوریه در دیدار با هیئت مشترکی از سازمان ملل تاکید کرد: تلاش‌های نهادهای بین‌المللی فعال در حوزه‌های امور انسانی و توسعه‌ای جهت مقابله با پیامدهای جنگ تروریستی تحمیل شده به مردم سوریه باید افزایش یابد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ولید معلم، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه سوریه ظهر روز چهارشنبه میزبان هیئت مشترکی از سازمان ملل به ریاست دیوید بیزلی، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا و هنریتا فور، مدیر اجرایی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) بود.

در این دیدار درباره همکاری‌های خوبی که میان دولت سوریه و برنامه جهانی غذا و نیز یونیسف برقرار است و راه‌های تقویت این روابط برای مقابله با چالش‌های انسانی که مردم سوریه در نقاط مختلف با آن مواجه هستند، گفت‌وگو شد.

ولید معلم در این دیدار بر اهمیت افزایش اقدامات نهادهای سازمان ملل فعال در حوزه‌های انسانی و توسعه‌ای که با هدف مقابله با پیامدها و نتایج منفی جنگ تروریستی تحمیل شده به مردم این کشور انجام شدند تاکید کرد و گفت: به تازگی حمله مستقیم ترکیه به خاک سوریه و نقض تمامی قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل توسط آن و نیز سوء استفاده آنکارا از شرایط انسانی بسیار بد سوری‌ها به دلیل جنگ و حمایت مستمر آن از سازمان‌های تروریستی آشکار شده و باید برای مقابله با پیامدهای غیرانسانی ناشی از اقدامات اقتصادی ظالمانه و یک‌جانبه تحمیل شده به سوری‌ها که تهیه اصلی‌ترین نیازهای زنگی روزمره آنها را با مشکل مواجه کرده، اقدامی صورت گیرد.

معاون نخست وزیر و وزیر خارجه سوریه در ادامه گفت: مقابله با این پیامدها تنها از طریق مشارکت سازمان ملل و نهادهای آن در اجرای طرح‌های توسعه‌ای مختلف برای رفع نیازهای مردم سوریه و نیز تضمین گزارش‌های ارائه شده به جامعه جهانی در خصوص واقعیت پیامدهای منفی این جنگ اقتصادی بر وضعیت انسانی سوریه و دیگر کشورها و نیز حقوق بشر  انجام می‌گیرد.

این وزیر سوری در ادامه تأکید کرد: دمشق همواره آماده ارائه تمامی حمایت‌ها و امکانات لازم برای نهادها و آژانس‌های بین‌المللی فعال در سوریه جهت رفع نیازهای مردم این کشور در تمامی مناطق بدون هیچ گونه تبعیض و یا سیاسی کاری بوده و همچنان هست.

او با اشاره به همکاری‌های موجود میان برنامه جهانی غذا، یونیسف و شرکای مختلف ملی در بخش‌های دولتی و خصوصی، بار دیگر از تمامی طرح‌ها و پروژه‌ها در راستای خدمت به مردم سوریه و تحقق توسعه برای آنها و به ویژه در مناطق تازه آزاد شده استقبال کرده و از آژانس‌های بین‌المللی برای مشارکت سازنده در مناطق آزاد شده جهت تسهیل بازگشت سوری‌ها به خانه‌هایشان دعوت کرد.

در این دیدار بیزلی و فور از دمشق بابت حمایت‌هایش در چند سال اخیر از نهادهای انسانی و تسهیل فعالیت‌های آنها و نیز حمایت‌هایش در اجرای برنامه‌ها و طرح‌های مختلف انسانی این نهادها در سوریه تقدیر و تشکر کرده و بر ادامه همکاری‌ها و هماهنگی‌هایشان با دمشق برای اجرای بهتر تمامی طرح‌ها و پروژه‌ها تاکید کردند.

در این دیدار بیزلی خلاصه‌ای از طرح‌ها و پروژه‌هایی که برنامه جهانی غذا قصد دارد در مرحله آتی با هماهنگی شرکای ملی خود آن‌ها را در سوریه اجرا کند، ارائه و از حمایت سوریه از این برنامه‌ها تقدیر کرد و گفت: به این ارتباطی که میان دو طرف در طول سال‌های اخیر وجود داشته افتخار می‌کنم.

فور نیز در این دیدار ضمن تقدیر از اقدامات دمشق در حوزه حمایت از کودکان بر ادامه همکاری‌های خود با این دولت برای اجرای طرح‌های مربوط به کودکان تأکید کرد و گفت:‌ حمایت از کودکان سوری باید بدون هیچ شرطی ادامه یابند و آن‌ها از تمامی حقوق‌شان و در رأس آن‌ها حق تحصیل برخوردار شوند.

در این دیدار فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه به همراه عبدالمنعم عنان، مدیر دفتر نهادهای بین‌الملل و همایش‌های این کشور و نیز محمد العمرانی، مدیر دفتر ویژه وزارت خارجه سوریه حضور داشتند.

مقداد نیز صبح روز چهارشنبه در دیدار با بیزلی و هیئت همراه او به بررسی مسایل مربوط به همکاری‌های مشترک دمشق و برنامه جهانی غذا و یونیسف در راستای بهبود وضعیت انسانی و رفع نیازهای سوری‌های جنگ‌زده پرداخت و از تلاش‌های این نهادهای بین‌المللی در حوزه انسانی تقدیر و تاکید کرد: دولت سوریه آماده است همکاری‌های خود با این دو نهاد را به دور از هر گونه برنامه سیاسی هر یک از طرف‌ها تقویت کند.

معاون وزیر خارجه سوریه در ادامه گفت: سوریه با کمک نهادهای سازمان ملل برای رفع مستقیم نیازهای سوری‌ها در سراسر این کشور و به شکل خاص در مناطق تازه آزاد شده و نیز بازسازی مراکز درمانی، آموزشی و خدماتی ویران شده توسط گروه‌های تروریستی با بالاترین سرعت تلاش می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت افزایش شکایات بین‌المللی درباره جنایات نیروهای دولت ترکیه در شمال شرق سوریه که بدون رعایت منشورهای بین‌المللی ده‌ها زن و کودک را هدف قرار دادند، بر لزوم مقابله با پیامدهای اقدامات ظالمانه و یکجانبه آمریکا و کشورهای غربی در حق سوری‌ها که مخالف با قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل هستند، تاکید کرد.

فور نیز در این دیدار برخی مسایل مربوط به همکاری‌های دوجانبه فعلی و آتی را مطرح کرده و نظر دولت سوریه درباره برخی موضوعات مربوط به فعالیت‌ سازمان خود را جویا شد و در ادامه از همکاری‌های موجود میان دو طرف برای کاهش محرومیت‌های کودکان سوری جنگ‌زده تقدیر کرد.

بیزلی نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه برنامه جهانی غذا تمام تلاش خود را برای افزایش حمایت‌های مالی از فعالیت‌های خود در سوریه انجام می‌دهد، از همکاری‌های موجود میان این سازمان و دمشق در کاهش موانع موجود در راه فعالیت‌های امدادی و انسانی تقدیر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha