• سه‌شنبه / ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98121310206
  • خبرنگار : 30054

راهنمای چاپ بهترین تراکت تبلیغاتی+ نمونه

راهنمای چاپ بهترین تراکت تبلیغاتی+ نمونه

امروزه تبلیغات به روش‌های گوناگونی انجام می‌پذیرد؛ اما آنچه حائز اهمیت است نحوه صحیح تبلیغات، متناسب با کسب‌ و کار مربوطه است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام چاپ آقا، تراکت به‌عنوان یکی از روش‌های مؤثر در تبلیغات برای تجارت‌های مختلف مورد استفاده فراوان قرار می‌گیرد. ازاین‌رو، در این متن به بررسی تراکت به‌عنوان یک بازاریاب بالقوه موفق می‌پردازیم.

تراکت چیست؟

تراکت در معنای کلی، برگه‌ای است که در طرح و ابعاد مختلف همچون A4 و A5 به‌منظور معرفی محصول و خدمات مختلف با شیوه‌های گوناگون بین عموم مردم قرار می‎گیرد.

تراکت به‌سادگی قادر است که به‌صورت گویا، شفاف و در خیلی از موارد مختصر و کوتاه پیام شما را به مخاطبین منتقل کند؛ بنابراین بهتر است که در تراکت خود از جملات و تصاویر به‌صورت هوشمندانه استفاده کنید.

تراکت نیز همانند سایر محصولات چاپی در چاپ نیازمند رعایت اصول و استانداردهای خاصی است تا بتواند به‌عنوان یکی از ابزارهای بسیار کاربردی در حوزه تبلیغات آفلاین نقش به سزایی داشته باشد.

به همین منظور ما در ادامه به بررسی نکات مهم در چاپ تراکت می‌پردازیم.

راهنمای چاپ تراکت

اولین مسئله در چاپ تراکت انتخاب روش چاپ آن است. به‌صورت کلی دو روش چاپ با استفاده از دستگاه‌های چاپ دیجیتال و چاپ افست وجود دارد. انتخاب این دو روش بر اساس زمان مورد نیاز و تیراژ چاپی انجام می‌گیرد. به‌طور مثال برای چاپ تراکت در مدت‌زمان محدود و در تعداد کمتر از هزار عدد از روش چاپ دیجیتال استفاده می‌شود.

شاخص‌های دیگری نیز پیش از چاپ تراکت وجود دارد که با توجه به نحوه ارائه و کاربرد آن انتخاب می‌شود؛ ازجمله این شاخص‌ها می‌توان به سایز و ابعاد تراکت، جنس و گرماژ کاغذ آن، نوع روکشی که به‌منظور ماندگاری بیشتر تراکت و افزایش جلوه و زیبایی روی آن قرار می‌گیرد، تعداد وجه تراکت که منوط به نوع تبلیغات و کسب‌ و کار مربوطه است و در نهایت تیراژ چاپی تراکت اشاره کرد.

البته ذکر این نکته الزامی است که پیش از رعایت تمامی نکات فوق، چاپ با کیفیت یک تراکت در گروی طراحی صحیح و با کیفیت آن است.

بنابراین انتخاب صحیح هر یک از این موارد می‌تواند به شما برای دستیابی به یک تراکت مطلوب کمک شایانی کند. به همین منظور متخصصان چاپ آقا جهت مشاوره رایگان، طراحی و چاپ با کیفیت کلیه محصولات چاپی به‌ویژه تراکت، همواره آماده پاسخگویی به مشتریان عزیز خود می‌باشند.

تراکت تبلیغاتی

یک تراکت مطلوب و کاربردی باید بتواند در همان نگاه اول مخاطب را به خود جذب کرده و او را به سمت مطالعه تمامی اطلاعات موجود و درنهایت برقراری ارتباط با صاحب کسب‌ و کار سوق دهد. از این حیث، طراحی و چاپ یک تراکت باید به‌گونه‌ای انجام شود که این ابزار تبلیغاتی پرکاربرد را به یک کاغذ بیهوده و بی‌ارزش تبدیل نکند.

تراکت تبلیغاتی علاوه بر اینکه در میان عموم مردم بسیار کاربرد دارد، در مقایسه با روش‌های تبلیغاتی دیگر از جمله روش‌های تبلیغاتی مقرون‌به‌صرفه و کم‌هزینه است.

نمونه تراکت

امروزه نمونه‌های مختلفی برای تراکت‌ها وجود دارد و صاحبان کسب‌وکارها به دنبال طراحی و چاپ جذاب‌ترین تراکت‌ها با کیفیت بالا هستند؛ اما باید به یادداشت که طراحی و چاپ یک تراکت جذاب موضوعی است که بدون تجربه و تخصص کافی انجام نخواهد شد. هر کسب‌ و کاری به اقتضاء نوع تجارت مربوطه، به تراکت مخصوص به خود نیاز دارد. ازاین‌رو بهتر است که طراحی و چاپ تراکت خود را به طراحان حرفه‌ای و چاپخانه‌های مجهز بسپارید.

در زیر چند نمونه از تراکت‌های جذابی که در مجموعه چاپ آقا به چاپ رسیده است، مشاهده می‌شود.

قیمت چاپ تراکت

به‌طورکلی شاخص‌های مختلفی برای چاپ تراکت وجود دارد که مجموع آن‌ها می‌تواند روی قیمت نهایی یک تراکت تأثیر بگذارد. اولین فاکتور، روش چاپ تراکت است. همان‌طور که بیان شد دو روش چاپی وجود دارد؛ چاپ افست و چاپ دیجیتال. در این میان تیراژ و مدت‌زمان هر یک متفاوت بوده و متناسب با این موضوعات قیمت‌های متفاوتی برای چاپ تراکت ایجاد می‌شود. شاخص‌های دیگر مؤثر عبارت‌اند از: جنس و گرماژ کاغذی که برای تراکت انتخاب می‌شود، سایز روکشی که روی آن قرار می‌گیرد، وجه و درنهایت تیراژ چاپی تراکت.

چاپ فوری تراکت در چاپ آقا

در برخی موارد ممکن است که طراحی و چاپ یک تراکت با محدودیت زمان روبرو باشد. نکته‌ای که در این شرایط باید همواره مورد توجه قرارداد رعایت حداکثر استانداردهای لازم برای چاپ یک تراکت مطلوب است.

مجموعه چاپ آقا به‌عنوان یک مجموعه پیشرو در زمینهٔ چاپ و طراحی به‌صورت آنلاین این فرصت را برای مشتریان عزیز خود فراهم کرده است تا با ثبت سفارش به‌صورت آنلاین از طریق سایت www.chapagha.com در زمان خود صرفه‌جویی کنند. بدین ترتیب بدون نیاز به حضور فیزیکی در هر زمان و مکانی امکان ثبت سفارش و دریافت مشاوره رایگان از متخصصان این مجموعه فراهم‌ شده است.

این مجموعه مجهز به بروزترین دستگاه‌های چاپ افست و دیجیتال بوده و در مواقعی که سفارش با محدودیت زمانی روبرو است با استفاده از روش چاپ دیجیتال، تراکت‌های با کیفیتی را ارائه می‌دهد.

همچنین ایجاد فرم اختصاصی برای سفارش مشتریان در این زمان نیز یکی دیگر از مزایایی است که مجموعه چاپ آقا برای مشتریان عزیز خود فراهم کرده است.

 جهت آگاهی بیشتر و مشاوره رایگان می‌توانید با شماره 41915-021 تماس حاصل نموده و یا به سایت www.chapagha.com مراجعه فرمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha