• دوشنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۲:۱۴
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 98121209359
  • خبرنگار : 71591

رشد بازار خودروهای برقی در کدام قاره بیشتر است؟

رشد بازار خودروهای برقی در کدام قاره بیشتر است؟

بازار فروش خودروهای برقی در برخی از کشورهای جهان از رشد بسیار بیشتری نسبت به سایر کشورها برخوردار شده است.

به گزارش ایسنا، بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه‌ای و همچنین حفاظت بیشتر از محیط زیست خودروهای تمام الکتریکی و برقی را جایگزین خودروهای بنزینی و دیزلی کنند و با تولید انبوه آنها نقش خود را در توسعه زیرساخت‌های مربوط به وسایل حمل و نقل پاک و دوستدار محیط زیست ایفا کنند.

بر اساس گزارشی که در وب سایت cleantechnica آمده است، کارشناسان و تحلیلگران فعال در بازار خودرو با بررسی و تحلیل آمار و ارقام مربوط به فروش خودروهای الکتریکی در کشورهای مختلف جهان، دریافته اند که از سال ۲۰۱۵ میلادی تاکنون، رشد سالانه بازار این وسائل نقلیه در جهان ۴۱ درصد گزارش و اعلام شده است.

به گفته کوین روک، یکی از این کارشناسان، ۴۱ درصد رقم بسیار بزرگ و قابل توجهی برای رشد بازار خودروهای برقی که شامل تمام الکتریکی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی می شود، به شمار می رود.

وی در ادامه سخنان خود به آمار خیره کننده فروش خودروهای برقی در کشورهای آسیایی نیز اشاره و خاطرنشان کرده است که بازار چین سهم چشمگیری از این آمار و ارقام را به خود اختصاص داده است.

در این گزارش، میزان رشد بازار خودروهای برقی به تفکیک سه قاره مختلف آسیا، اروپا و آمریکا ذکر و اعلام شده که به شرح زیر است:

رشد سالانه خودروهای برقی در آسیا : ۵۵ درصد

رشد سالانه خودروهای برقی در آمریکا: ۳۲ درصد

رشد سالانه خودروهای برقی در اروپا : ۲۶ درصد

همانطور که از اعداد ذکر شده در بالا معلوم است، می توان نتیجه گرفت که برخلاف تصور عموم و تبلیغات بسیار گسترده در جهت تشویق شهروندان به خرید و استفاده از خودروهای برقی در اروپا و آمریکا، همچنان آسیا جایگاه نخست در رشد بازار خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست را به خود اختصاص داده است.

این تحلیلگران در تشریح علت و انگیزه شهروندان آسیایی در استقبال بیشتر از خودروهای برقی می گویند: در اینجا چند دلیل مهم و تاثیرگذار وجود دارد که یکی از آنها بدون شک جمعیت بالای کشورهای آسیایی نظیر چین و هند است که خود عدم توازن در مقایسه را ایجاد می کند. یکی دیگر از دلایل مهم نیز وجود تعداد زیادی از شرکت های خودروسازی داخلی و خارجی در کشورهای آسیایی نظیر چین، ژاپن، کره جنوبی و هند است. از طرفی دیگر کارخانه های متعددی نیز در سایر کشورهای جنوب شرق آسیا نظیر تایلند، تایوان و ویتنام وجود دارند که با هزینه های پایین و مقرون به صرفه تری نسبت به سایر نقاط جهان، قطعات موردنیاز خودروسازان را تامین می کنند.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

بدین ترتیب شرکت‌های خودروسازی بزرگی تصمیم گرفته‌اند که تغییر رویکرد داده و به سمت و سوی ساخت و طراحی خودروهای برقی و الکتریکی و هیبریدی بپردازند تا در سال‌های آینده، مشتریان خودرو بیشتر به خرید این محصولات روی بیاورند.

کشورهای پیشگام در استفاده از وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست سعی دارند با ارائه تسهیلات ویژه و تبلیغات گسترده، مردم و شهروندان خود را همواره به استفاده و خرید وسایل نقلیه برقی و هیبریدی تشویق و ترغیب کنند. دولت چین اعلام کرده است که تا سال ۲۰۲۵ میلادی باید حداقل یک دستگاه از پنج دستگاه خودرویی که در این کشور وجود دارد، برقی و هیبریدی باشد.

دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا، حفظ محیط زیست و کاهش دمای کره زمین، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتاً تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدوداً دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha