• دوشنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98121209346
  • خبرنگار : 71496

ارتش سوریه مجددا کنترل شهر سراقب را به دست گرفت

ارتش سوریه مجددا کنترل شهر سراقب را به دست گرفت

ارتش سوریه موفق شد پس از درگیری‌هایی با گروه تروریستی جبهه النصره و گروه‌های وابسته به آن، مجددا کنترل شهر استراتژیک سراقب در حومه شرقی ادلب را پس بگیرد.

به گزارش ایسنا، سایت‌های وابسته به دولت سوریه صبح امروز (دوشنبه) اعلام کردند که نیروهای ارتش سوریه بار دیگر موفق شدند کنترل شهر استراتژیک سراقب در حومه ادلب را به دست بگیرند، در مقابل اپوزیسیون سوریه این مساله را تکذیب کرده و انتشار این خبر را در چارچوب جنگ روانی و تلاش برای تاثیرگذاری بر روحیه نیروها و نه بیشتر دانست.

یک منبع در گفت‌وگو با روزنامه عربی ۲۱ تاکید کرد: در طول شب درگیری‌های شدیدی میان گروه‌های مخالف سوری و نیروهای دولت سوریه که برای پیشروی به سمت شهر سراقب در شرق ادلب تلاش می‌کردند، ادامه داشت.

طبق ادعای سایت‌های وابسته به اپوزیسیون سوریه، نیروهای وابسته به آنها که تحت حمایت ترکیه هستند، توانستند کنترل ۱۲ روستا واقع در جنوب سراقب و دشت الغاب را پس بگیرند.

یک روزنامه ترکیه‌ای نیز صبح امروز به نقل از برخی منابع محلی نوشت، نیروهای مخالف سوری پس از آنکه معرة النعمان را در اواخر ژانویه از دست دادند، تلاش می‌کنند دوباره کنترل آن را به دست بگیرند.

سایت‌های وابسته به مخالفان سوری گزارش دادند، گروه‌های مخالف کنترل روستاهای معرة موخص و البریج را که ورودی غربی شهر کفرنبل و حرش کفرنبل محسوب‌ می‌شود، پس گرفته و به پیشروی خود به سمت جنوب ادلب ادامه می‌دهند.

در معرة الدیس، وادی الضیف و الحمیدیة درگیری‌های شدیدی وجود دارند.

یوسف حمود، سخنگوی نیروهای وابسته به مخالفان سوری در بیانیه‌ای تاکید کرد: گروه‌های مخالف موفق به کنترل حزارین، فلیفل و کوکبة در ادلب شدند.

همچنین یگان‌های ارتش سوریه در جریان پاکسازی مناطق آزاد شده از وجود تروریست‌ها شبکه‌ای از تونل‌ها را که شامل انبار تسلیحات در حومه شمالی معرة النعمان بود، کشف کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اشاره کرد، در جریان پاکسازی حومه ادلب یگان‌های ارتش سوریه موفق شدند شبکه تونل‌هایی را در حومه شمالی معرة النعمان کشف کنند که شامل مقرهای اقامت و آموزش گروه‌های تروریستی و تولید ذخایر تسلیحاتی و بمب و خمپاره می‌شد.

یک منبع نظامی سوری گفت: در جریان پاکسازی دو پادگان نظامی تروریست‌های فیلق الشام شامل مقر فرماندهی و ذخایر متنوع توپخانه‌های مختلف و دیگر تجهیزات نظامی کشف شد.

وی افزود: مقر مجهز به تجهیزات مهندسی عالی بود و در آن ماسک‌هایی یافت شد که از سوی استفاده کنندگان سلاح‌های شیمیایی و گروه‌های تروریستی استفاده می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۱۲-۱۲ ۱۲:۲۳

برای چه شما از نقشه ای استفاده کرده اید که نیروهای طرفدار ترکیه و شورشی های نسبت به دولت مرکزی آن را تنظیم کرده اند؟ و نامهای تجلیل کننده از آنان ؟