• دوشنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98121209588
  • خبرنگار : 71516

ضمن ابراز امیدواری برای تحقق آتش‌بس

اردوغان: مشکل ما در سوریه نه با روسیه است نه با ایران

اردوغان: مشکل ما در سوریه نه با روسیه است نه با ایران

رئیس جمهوری ترکیه در اظهار گفت: هرگز به کسانی که قصد دارند با گروه‌های ترویستی ما را محاصره کنند، به رژیم‌هایی که به شهرهای ما چشم دارند، به تله‌هایی که برای آسیب به اقتصادمان راه اندازی کرده‌اند، اجازه پیروزی نخواهیم داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت خبرگزای آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه اظهار کرد: با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه تحولات اخیر را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد. امیدوارم که هرچه سریع‌تر آتش‌بس و سایر اقدامات را به نتیجه برسانیم.

اردوغان: قدرت ترکیه در وحدت، اتحاد و همبستگی ملی است. 

رئیس جمهوری ترکیه خاطرنشان کرد: نسبت به اینکه نمی‌توانیم همه آوارگان را بدون حمایت‌های لازم تحت پوشش قرار دهیم، هشدار داده بودیم.

وی تاکید کرد: ترکیه به رغم توطئه‌های برخی گروه‌ها و سازمان‌ها از همبستگی ملی برخوردار است.

اردوغان ابراز امیدواری کرد توافق آتش‌بس در سوریه برقرار شود.

رئیس جمهوری ترکیه طی سخنانی در نشست شورای مشورتی حزب عدالت و توسعه در آنکارا درباره تحولات سوریه گفت: مشکل ما در سوریه نه با روسیه است و نه با ایران.

اردوغان مدعی شد: اگر عناصر نظام بشار اسد از مرزهای مشخص شده توسط ترکیه خارج نشوند بعد از مدتی نابود خواهند شد. خسارات و آسیب‌هایی که تاکنون به عناصر و تسلیحات نظام سوریه وارده کرده‌ایم، تنها یک سرآغاز است. نظام ظالم به همان سرنوشت گروه‌های تروریستی داعش٬ پ.ک.ک٬ فتو که چشم طمع به کشور ما داشتند، دچار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ترکیه دولت بزرگی است که در صورت ضرورت سر می‌دهد ولی سرخم نمی‌کند گفت: آنهایی که حساسیت ما برای جلوگیری از ریخته شدن خون را به عنوان ضعف ما تلقی می‌کنند، قدرت ترکیه را خواهند دید. ترکیه این مبارزه را با اتکا به قدرت و ایستادگی مردم و بازو و توان خود آغاز کرده است نه با اعتماد به کشورها یا سازمان‌های دیگر.

وی همچنین افزود: متاسفیم که روند در سوریه به این مرحله رسیده است. مسببین آن نیز کسانی هستند که با تکیه بر قدرت دیگران ما را به چالش می‌کشند. از این پس، مصمم هستیم اجازه محاصره مرزهایمان توسط گروه‌های تروریستی و "یک رژیم ظالم" که چشمانش را به کشورمان دوخته‌است، ندهیم و بار سنگین میلیون‌ها پناهجو را نیز به تنهایی بر دوش نخواهیم گرفت.

رئیس جمهوری ترکیه با اشاره به اینکه "ما تنها برای تامین امنیت مرزهای کشورمان و حل بحران انسانی میلیون‌ها پناهجو سوری تلاش می‌کنیم" گفت: دیگر زمان فداکاری‌های یک جانبه درباره پناهجویان به پایان رسیده است. صدها هزار مهاجر غیرقانونی پس از باز شدن مرزهایمان به سمت اروپا حرکت کردند. این تعداد به زودی به میلیون‌ها نفر می‌رسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۱۲-۱۳ ۰۳:۲۴

این دیونه چی می زنه . فکر کنم همه مواد صنعتی که داعشیها میزدن حالا به اینم دادند . فازش خیلی بالاست. همین روزاست که موتور بسوزونه.