• شنبه / ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ / ۰۵:۱۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98120705809
  • خبرنگار : 71480

آرین‌منش: خروج کشور از بحران‌های اقتصادی، مطالبه مردم از مجلس یازدهم است

آرین‌منش: خروج کشور از بحران‌های اقتصادی، مطالبه مردم از مجلس یازدهم است

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: کار اصولگرایان در مجلس یازدهم بسیار دشوار خواهد بود زیرا حالا که اکثریت مجلس هستند باید پاسخگوی مطالبات مردم در زمینه خروج کشور از بحران‌های اقتصادی کشور باشند.

محمدجواد آرین منش در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه انتخابات نماد مردم‌سالری و جمهوریت نظام است، اظهار کرد: هرچه میزان مشارکت مردم بیشتر باشد، نمایندگان مردم از پشتوانه بیشتری برخوردار خواهند بود با این حال در انتخابات مجلس یازدهم شاهد ویژگی‌هایی بودیم که در انتخابات گذشته وجود نداشت. در این انتخابات شاهد افزایش تعداد داوطلبین، کاهش مشارکت و افزایش آرای باطله هستیم.

وی ادامه داد: میزان مشارکت کاهش بیست درصدی داشته است و نمایندگان مجلس یازدهم از پشتوانه کمتری برخوردار خواهند بود. کاهش میزان مشارکت در تهران و کلان‌شهرها نمایان‌تر است. از سویی شاهد افزایش آرای باطله هستیم. در مشهد یک هشتم آراء، باطله است که این نشان می دهد انگیزه‌هایی مثل نگرانی بابت قطع یارانه هم در انتخابات وجود داشته و برای این افراد صرفا مهر شناسنامه مهم بوده است.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی کاهش چهره‌های شاخص، سخت‌گیری بیش از گذشته شورای نگهبان، نارضایتی عمومی مردم، مشکلات اقتصادی و معیشتی و قدری سلب اعتماد را از دلایل کاهش مشارکت در انتخابات دانست و افزود: چهار پنجم ترکیب مجلس با انتخابات تغییر کرد و فقط 56 نماینده مجلس دهم در مجلس بعدی هم حضور خواهند داشت.این نشان می دهد که مردم از عملکرد مجلس دهم رضایت کافی ندارند.

آرین منش با اشاره به غیبت یا حضور کمرنگ اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس یازدهم و یکصدا شدن موقت سلایق مختلف اصولگرایان برای انتخابات مجلس اظهار کرد: شکاف و انشقاق میان اصولگرایان در انتخاب رئیس و هیات رئیسه مجلس یازدهم خود را نشان خواهد داد. معتقدم اصولگرایان در مجلس صاحب دو فراکسیون خواهد شد و مستقلین نیز یک فراکسیون شده و اصلاح طلبان هم دارای یک فراکسیون کوچک خواهند بود.

وی درباره مطالبات از مجلس یازدهم گفت: کار اصولگرایان در مجلس یازدهم بسیار دشوار خواهد بود، زیرا حالا که اکثریت مجلس هستند باید پاسخگوی مطالبات مردم باشند. مطالبه اصلی مردم از مجلس یازدهم، خروج کشور از بحران‌های اقتصادی است که بخاطر تحریم‌ها ایجاد شده است. مقابله با فقر، فساد و تبعیض نیز از دیگر مطالبات مردم است.

آرین‌منش در پایان خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس یازدهم، مجلس دهم و دولت را به ناکارآمدی و ضعف مدیریت متهم کرده‌اند و مخالف برجام و FATF هستند. آنها اکنون در معرض یک آزمون تاریخی سخت هستند و باید به مردم پاسخ دهند که چگونه می توانند بدون برجام، مخالفت با FATF و کاهش تعامل با اروپا  مشکلات کشور را حل کرده و مطالبات مردم را برآورده کنند؟

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha