• شنبه / ۳ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 98120302162
  • خبرنگار : 71567

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت خبر داد

انتخاب ۱۰ دانشجوی علوم پزشکی به عنوان "دانشجوی نمونه"

انتخاب ۱۰ دانشجوی علوم پزشکی به عنوان "دانشجوی نمونه"
عکس دریافتی است

معاون فرهنگی وزارت بهداشت از انتخاب ۱۰ دانشجوی نمونه از بین دانشگاه‌های علوم پزشکی در بیست و هشتمین جشنواره دانشجویی نمونه کشوری امسال خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر سیماسادات لاری در بیست و هشتمین جشنواره دانشجویی نمونه کشوری که در دانشگاه تهران برگزار شد به جزئیات برگزاری این جشنواره و منتخبین دانشگاه‌های علوم پزشکی اشاره کرد و گفت:بخاطر این که کمترین بی عدالتی در زمینه انتخاب دانشجویان نمونه رخ ندهد آیین‌نامه انتخاب دانشجوی نمونه کشوری به دلیل این که کمترین بی عدالتی در انتخاب دانشجویان اتفاق بیفتد بازنگری شد که بیشترین آنها با ۳۴ درصد مربوط به مقطع کارشناسی بود، ۲۷ درصد آنها دکتری تخصصی، ۱۹ درصد دکتری حرفه ای، ۱۸ درصد کارشناسی ارشد ناپیوسته و دو درصد دستیاری بودند.

وی در ادامه تصرح کرد: پس از بررسی های لازم از ۳۷۵ دانشجوی متقاضی تعداد ۴۳ نفر پس از بررسی ویژگی‌های علمی، آموزشی، فرهنگی و فناوری به مرحله داوری کشوری راه یافتند که ۳۰ درصد آنها کارشناسی، ۱۶ درصد کارشناسی ارشد ناپیوسته، ۲۸ درصد دکتری تخصصی، ۲۱ درصد دکتری حرفه ای و ۵ درصد دستیاری بودند.

معاون  فرهنگی وزارت بهداشت از راه یابی ۱۰ دانشجوی نمونه وزارت بهداشت در مرحله نهایی جشنواره خبر داد و گفت: ۸ نفر از این دانشجویان آقا و یک نفر نیز خانم بود.

معاون فرهنگی وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: همانطور که عنوان شد در مرحله نهایی۱۰ نفر برگزیده جشنواره شدند که دو نفر در دوره کارشناسی، دو نفر کارشناسی ارشد ناپیوسته،  سه نفر دکتری تخصصی و یک نفر نیز از دانشجویان دوره دستیاری بودند.

دکتر لاری تاکید کرد: از ۱۰ دانشجوی نمونه کشوری دانشگاه‌های علوم پزشکی سه نفر از دانشگاه یزد بودند و دانشگاه های تبریز، اصفهان، علوم بهزیستی، ایران، آبادان، شهرکرد و ارتش نیز هر کدام یک نفر از دانشجویان خود را راهی مرحله نهایی جشنواره دانشجویان نمونه کشوری کردند.

وی همچنین غرور و تکبر را مهم ترین آفت علم دانست و تاکید کرد: همه می دانیم علم بی نهایت است و آنچه شما را از بقیه متمایز می کند تواضع و فروتنی است و در این خصوص علامه طباطبایی بهترین هستند که همواره تواضع داشتند و یکی دیگر از مسائلی که امروزه در جامعه لازم است به آن توجه کنیم  بحث یاس و ناامیدی است. آن چه که می‌تواند ما را از حرکت باز بدارد همین  ناامیدی است که قطعا کشور ما باید شرایط لازم را برای جلوگیری از این موضوع ایجاد کند.

معاون فرهنگی وزارت بهداشت ادامه داد: از دانشجویان نمونه به عنوان نخبگان جامعه انتظار می‌رود با صبوری و تاب آوری الگو جامعه باشند  و امیدوار هستیم شرایط کشور نیز به گونه‌ای شود که ما اینقدر فرار نخبه و مغزها را در کشور نداشته باشیم چرا که من می‌دانم هیچ پدر و مادری دوست ندارند عزیزانشان از آنهادور شود و بالعکس دانشجویان نیز علاقمند به خدمت در جامعه هستند.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha