• سه‌شنبه / ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ / ۰۸:۳۰
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 98112921151
  • منبع : نمایندگی ایلام

استاندار ایلام:

مشارکت حداکثری در انتخابات بهترین راه مقابله با دشمن است

مشارکت حداکثری در انتخابات بهترین راه مقابله با دشمن است

ایسنا/ایلام استاندار ایلام گفت: کشور در جنگ اقتصادی شدیدی قرار دارد و مشارکت بالای مردم بهترین راه مقابله با دشمن است.

«قاسم سلیمانی‌دشتکی» در نشست با بانوان به مناسبت روز زن و مادر ضمن تبریک این روز مبارک، گفت: برای توسعه راهی جز استفاده از ظرفیت و توانمندی نیم دیگر جامعه یعنی بانوان نداریم منتها قبل از آن باید توانمندی آنها را باور کنیم.

وی در ادامه از توجه دولت تدبیر و امید به سهم مدیریتی زنان گفت و تصریح کرد: قبل از دولت در استان ۶ مدیر ارشد زن داشتیم الان این تعداد به ۱۱ مدیر کل افزایش یافته است.

استاندار ایلام ادامه داد: تا قبل از دولت تدبیر و امید تعداد مدیران زن استان ۷۶ نفر بودند اما امروز این میزان به  ۱۸۱ نفر رسیده و تا امروز بیش از ۲۲ درصد مدیران استان از بانوان هستند و امیدواریم این روند روبه رشد ادامه یابد.

سلیمانی دشتکی بر رقابت سالم توام با همدلی و برادری در انتخابات تاکید کرد و گفت: ریشه بسیاری از انتقادات و تخریب ها تداوم اختلافات پس از انتخابات میان گروه ها و جناح های سیاسی است.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: بحث انتخابات بسیار حائز اهمیت است و انتخابات امسال به شدت  قومیتی شده که این امر هم مشکلی است و هم مزیت دارد، مشکل این است که تعصب‌ها نباید باعث بروز اختلافات در بین اقوام شود و مزیت آن  تحقق مشارکت حداکثری است.

وی افزود: میزان مشارکت مردم در استان همواره بیشتر از میانگین کشوری است و  امیدوارم که مردم افراد اصلح را انتخاب کنند ولو اینکه در بین اقوام باشد.

استاندار ایلام گفت: ما به جز دشمنان این نظام که شناخته شده هم هستند می توانیم با دنیا مذاکره کنیم، راه و ممر اقتصاد ما علاوه بر تکیه بر منابع داخلی از طریق ارتباط با دنیا نیز به دست می آید.

سلیمانی دشتکی گفت: دولت هم مشکل دارد و برخی انتقادها درست است اما حب و بغض یک مساله دیگر است.

وی افزود: برخی هستند که هنوز نمی دانند اف ای تی اف و برجام یعنی چه، اما هر دم از دولت انتقاد و علیه آن موضع گیری می کنند.

استاندار ایلام تاکید کرد: مشکلات همواره وجود دارد اما مسئله این است که برخی، منصب‌داران و منتخبین مردم را به بهانه دفاع از مردم زیرسوال می برند.

سلیمانی دشتکی در ادامه به خدمات دولت در استان اشاره کرد و گفت: دولت و نظام خدمات خوبی در استان انجام داده است به طوری که ظرف یکسال گذشته حدود ۱۵ الی ۱۶ هزار میلیارد تومان در ایلام سرمایه گذاری شد و نرخ بیکاری از بالای ۱۷ به ۸.۱ درصد کاهش یافته که این امر نشان از تلاش در امر سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای جوانان بوده اما باز باید به جوانان و بانوان استان توجه شود و میزان انتخاب مدیران زن در استان افزایش یابد.

وی تاکید کرد: کشور در جنگ اقتصادی شدیدی قرار دارد و مردم با مشارکت بالا پای صندوق های رای بیایند تا انشاءالله بتوانیم از این وضعیت خارج شویم.

سلیمانی دشتکی همچنین در حاشیه‌ی ملاقات‌های مردمی هم اظهار کرد: مدیران نگذارند کار مردم بر زمین بماند، چون مشروعیت هر مسئولیتی پاسخگویی در مقابل مردم است و در این راستا حضور مسئولان در بین مردم و در دسترس بودن آنان می توان این مهم را تحقق بخشد.

وی دیدارهای مردمی را فرصتی برای بیان مسائل و مشکلات مردم و پاسخگویی مسئولان عنوان کرد و گفت:  در شرایط کنونی کشور مسئولان بیشتر به وضعیت مردم رسیدگی کنند.

استاندار ایلام ادامه داد: در استان برنامه های متنوعی برای ارتباط با مردم تعریف شده که  از جمله می‌توان به برنامه هفتگی ملاقات عمومی، برنامه ماهیانه حضور مسئولان در سامانه سامد و همچنین برگزاری میز خدمت در جهت حضور بی واسطه مسئولان در بین مردم به صورت فصلی اشاره کرد.

استاندار ایلام در ادامه گفت: سفر به شهرستان ها و مناطق محروم استان از دیگر برنامه‌های حضور مسئولان دربین مردم است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری، در برنامه های دیدار مردمی استاندار ایلام هر هفته بین ۳۰ تا ۴۰ نفر موفق به طرح خواسته‌ها و مشکلات خود می‌شوند و منتج به پیگیری‌های مستقیم می‌شود.

بر اساس این گزارش به گفته استاندار ایلام بیشتر خواسته‌های مردمی حول محور اشتغال جوانان، مشکلات مالی و معیشتی، مسائل درمانی، کمک هزینه تحصیلی برای دانش آموزان و دانشجویان و برخی موانع اداری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha