به گزارش ایسنا، بنابر اعلام نوژن، موضوع مطرح در این مطلب، بررسی چالشهای طراحی یک پلتفرم اختصاصی برای کسبوکار است.
اوضاع اقتصادی ناهمگون، سرعت بالای ورود رقبا به بازار و اهمیت حفظ تماس با کاربران در حین جذب مشتریان جدید از مهمترین موارد پیش روی کسبوکارهای سنتی هستند. به همین دلیل ورود به دنیای دیجیتال و آنلاین شدن برای شرکتها و کسبوکارهای کوچک و بزرگ، نیازمند برنامهای سیستماتیک و هدفمند است.
سازمانها با ایجاد تعامل بین ذینفعان داخلی و خارجی سازمان، منابع خود را قابلدسترسی و اشتراک بین اجزا / اعضای درگیر در فرایندهای کسبوکار گذاشته و زیربنای یک پلتفرم کسبوکار اصولی را میسازند.
پلتفرم، چارچوبی برای پیادهسازی سیستمهای تحلیل دیتا، استفاده از امکانات کلان داده Big Data، مدلسازی، آنالیز رفتار مشتری، پیادهسازی عوامل پیشنهاددهنده Recommendation Agent و اتوماسیون است. ساخت اپلیکیشن مناسب، طراحی وبسایت و ایجاد ارتباط بین تمامی سامانههای آنلاین، آفلاین و افراد درگیر در سیستم، لازمه ایجاد این پلتفرم قدرتمند است.
چالشهای طراحی پلتفرم اختصاصی
انتخاب بهترین زمان
توسعه یک پلتفرم اختصاصی، طراحی اپلیکیشن موبایل اختصاصی و یا طراحی سایت سفارشی، فرایندی زمانبر است که جز با برنامه منسجم، تحقیق و تحلیل ممکن نمیشود.
در صورتی که در ایجاد این مدل کسبوکار، رابطه منطقی و بهینه بین اجزای سیستم دیده نشود، کسبوکار در بلندمدت متضرر میشود. این ضرر ممکن است شامل از دست دادن درصدی از کاربران وفادار یا سربار هزینهای به هنگام ایجاد زیرساخت قویتر برای پلتفرم باشد.
کیفیت هزینه دارد و در صورتی که زودتر برای آن برنامهریزی نشود، سنگینتر خواهد شد.
کسبوکار با سنجش ارزش فعلی و ارزش آینده خود در ابتدای مسیر، میتواند بازار هدف را شناسایی و مدل درآمدی و فرایندهای پیش رو در سالهای آتی را پیشبینی کند.
طراحی معماری سیستم
معماری سیستم شامل اجزای اصلی سیستم و تعریف وظایف آنها میشود. مشخص است که طراحی معماری سیستم، اساسیترین قدم پیش از شروع فرایند توسعه توسط تیم فنی است
در معماری سیستم شناخت کامل از کسبوکار و بازار هدف اهمیت بالایی دارد. در صورتی که در انتقال این اطلاعات بین تیم مدیریتی و تیم فنی خللی ایجاد شود، معماری طراحیشده توسط تیم فنی بهاحتمالزیاد نقصان خواهد داشت که در آینده سیستم پررنگ دیده خواهند شد
انتقال دادهها از سیستم قبلی به سیستم جدید
زمانی که کسبوکار سیستمی قدیمی داشته باشد و به دنبال طراحی یک پلتفرم یکپارچه و قویتر باشد، مسئله انتقال دادهها از سیستم قبلی به سیستم جدید مطرح میشود.
مهاجرت داده نیازمند برنامهریزی دقیقی است چرا که داده در بسیاری از موارد رفتاری غیرقابلپیشبینی نشان میدهد.
زمانبندی این فرایند کاری مشکل است که ترجیحاً نباید با فورس و عجله انجام شود.
انتخاب تکنولوژی مناسب
انتخاب بهترین تکنولوژیها و فریم ورکها برای توسعه پروژه قدم مهمی است. ولی در این انتخاب، تیم فنی شرکت نرمافزاری نقش مهمی را ایفا میکند.
بخشی از این انتخاب به نوع کاربری سیستم، کاربران نهایی و رفتار آنها، خدمات ارائه شده توسط کسبوکار و امکان گسترش آن سیستم بستگی دارد. تیم فنی در این حالت باید نیازهای کسبوکار و بازار هدف را با توجه به زیرساختهای موجود و محدودیتها بررسی کرده و بهترین تکنولوژیها، زیرساختها، سرور، فریم ورک توسعه و API های لازم را انتخاب کند.
تست، پشتیبانی و گسترش پذیری
فرایند توسعه هیچگاه تمام نمیشود. بعد از توسعه کامل اپلیکیشن موبایل، سایت و وب اپلیکیشن یا پلتفرم کسبوکار، فرایند تست، عیبیابی و بهبود و همچنین پشتیبانی و گسترش سیستم استارت میخورد.
با توجه به اهمیت گسترش سیستم و بینقص بودن آن، این فاز از توسعه بسیار مهم است.
در ابتدا کارشناسان تیم توسعه و تیم فنی در کنار تیم مدیریت و تیم بازاریابی سیستم را در محیطهای متفاوت تست میکنند. سپس بخش انتخاب شدهای از گروه کاربران، پروژه را تست میکنند و برای ادامه فرایند تست برنامهریزی میشود.
همین فرایند تست نیازمند برنامهریزی منسجمی است تا در عین آسیب نزدن به تجربه کاربران، زمانبندی کسبوکار در لانچ نهایی سیستم را مختل نکند.
شرکت نرمافزاری نوژن و توسعه پلتفرم اختصاصی کسبوکار
همراهی شرکت نرم افزاری نوژن در مسیر اجرای پروژه نرمافزاری، به کارفرما اطمینان خاطر در قبال اجرای تمام و کمال پروژه را میدهد. ما به عنوان یک تیم فنی در کنار کسبوکار در مدتزمان اجرای پروژه نرمافزاری و حتی پسازآن در فاز پشتیبانی و توسعه فعالیت میکنیم.
در صورتی که قصد پیادهسازی پلتفرم کسبوکار خود بهصورت حرفهای و طراحی اپلیکیشن موبایل یا وبسایت متمایز دارید، با کارشناسان نوژن (۰۲۱-۸۸۵۱۰۵۴۸) در تماس باشید و یا برای مشاهده خدمات نوژن، از وبسایت نوژن بازدید فرمایید.
انتهای رپرتاژ آگهی
نظرات