محمد پارسا در گفتوگو با ایسنا عنوان کرد: توسعه بزرگراههای استان یکی از مهمترین دغدغههای ما در اداره کل راه و شهرسازی و معاونت مهندسی و ساخت اداره کل است که توسعه بزرگراه محور کاشمر به شادمهر هم از این موضوع مستثنی نیست.
وی ادامه داد: دوبانده کردن محور شادمهر به کاشمر و در ادامه به بردسکن و انابد یکی از مهمترین اولویتهاست، علیرغم اینکه باند دوم محور بین کاشمر به خلیلآباد چندین سال قبل به دلیل نبود اعتبارات ملی بسیار با سرعت کم انجام شد اما با پیگیریهایی که صورت گرفت این محور دارای ردیف ملی شد.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اظهار کرد: سال گذشته فقط ۲۴ طرح در کشور دارای ردیف ملی شدند که یکی از آنها پروژه جاده شادمهر به کاشمر بود.
وی گفت: با اخذ اعتبارات ملی در سال 98 تا شهریورماه توانستیم 14.5 کیلومتر از بزرگراه کاشمر به شادمهر را به بهرهبرداری برسانیم، همچنین همزمان انتخاب پیمانکار نیز انجام شد و عملیات اجرایی قطعه بین کیلومتر 14 تا 34 هم شروع شد.
پارسا افزود: زمان قرارداد این قطعه 30 ماه و اعتبار دیده شده 67 میلیارد تومان است، امیدواریم با اعتبارات سال 98 و 99 این قطعه به سرانجام برسد، اگر روند تخصیص اعتبارات به همین نحو باشد امیدواریم پروژه 24 ماهه به بهرهبرداری برسد.
وی مطرح کرد: تلاش میشود تا پایان سال کل محور کاشمر تا سه راهی شادمهر به پیمانکار واگذار شود، با توجه به اینکه هر راهی که میخواهد باز شود باید بازرسی ایمنی آن انجام گردد و سه عضو اصلی اداره راه و شهرسازی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای و پلیس راه حتما حضور دارند در محور کاشمر به شادمهر نیز همین اتفاق افتاده و چندین مورد بازدید داشتیم و تا نواقص رفع نشده بود جاده زیر بار ترافیک نرفت.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: از 14.5 کیلومتر قطعه اول 6 کیلومتر به عنوان بزرگراه و 8.5 کیلومتر به عنوان راه اصلی عریض است، به محض اینکه آیلند وسط نصب شود سرعت محور 110 کیلومتر خواهد شد.
وی عنوان کرد: اگر وضعیت اعتبارات به همین گونه باشد تا سال 1401 محور کاشمر به شادمهر به نتیجه خواهد رسید، کل محور شادمهر به کاشمر 53.5 کیلومتر است که 14 کیلومتر قطعه اول بوده و دو قطعه 20 کیلومتر نیز در ادامه تعریف شده است.
انتهای پیام
نظرات