• پنجشنبه / ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۶:۲۸
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98112418005
  • خبرنگار : 30054

مشاوره ارزش افزوده

مشاوره ارزش افزوده

مالیات بر ارزش افزوده به عنوان یکی از انواع مالیات‌های دریافتی دولت محسوب می‌شود که در چند سال گذشته توسط دولت وضع شده است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام آنی مشاور، این نوع از مالیات از کسب و کارهای حقوقی و حقیقی از مرحله ابتدایی تولید تا توزیع خدمات و محصولات دریافت می‌شود. به عنوان مثال زمانی که یک کیف زنانه تولید می‌شود مراحل و خدمات مختلفی روی آن انجام شده که باید مالیات آن به صورت مجزا به دولت پرداخت شود. مشاوره ارزش افزوده این امکان را به افراد می‌دهد تا شناخت بهتری نسبت به پرداخت آن پیدا کنند.

اگر بخواهیم دسته‌بندی کلی از مالیات بر ارزش افزوده داشته باشیم باید بیان کنیم که به سه دسته مصرفی، درآمدی و تولیدی تقسیم بندی می‌شود. مشمولان باید نسبت به پرداخت مالیات و عوارض خود در موعد مقرر اقدام کنند تا مشمول جریمه نشوند.

گروه حقوقی آنی مشاور با متخصصین در حوزه مالیات و ارزش افزوده، مشکلات مالیاتی شما را به حداقل رسانده و در تمامی مراحل همراه شما خواهد بود. کافیست اپلیکیشن آنی مشاور را نصب کنید و از متخصصین مالیات بر ارزش افزوده مشاوره بگیرید.

در مورد مالیات بر ارزش افزوده

بسیاری از افراد به اشتباه گمان می‌کنند که مالیات بر ارزش افزوده صرفاً باید توسط مصرف کننده پرداخت شود. در حالی که باید بدانید تولید کننده نیز وظیفه دارد تا مالیات ارزش افزوده را پرداخت کند. برای روشن شدن موضوع و تجزیه و تحلیل جوانب مالیات بر ارزش افزوده، مشاوره ارزش افزوده مورد نیاز است. اگر شما به عنوان یک تولید کننده کالا یا خدمات فعالیت می‌کنید و در مناطق ویژه اقتصادی هستید از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده طبق قوانین در نظر گرفته شده معاف هستید.

باید توجه داشته باشید افرادی که خدمات و محصولات بیشتری دریافت می‌کنند، مالیات بیشتری به آنها تعلق می‌گیرد که باید طبق قانون پرداخت شود. این موضوع در اقتصادهای پیشرفته صادق است و برای برقراری عدالت اجتماعی در نظر گرفته شده است.

شیوه محاسبه مالیات بر ارزش افزوده

در بحث مالیات ارزش افزوده شیوه‌های مختلفی برای محاسبه وجود دارد، اگر به شیوه‌های محاسبه مالیات بر ارزش افزوده معترض هستید می‌توانید از یک مشاوره ارزش افزوده استفاده کنید. به عنوان نمونه روش محاسبه مالیات در این شیوه از کسب و کاری به کسب و کار دیگر متفاوت است. به صورت کلی باید بیان کرد 4 دسته بندی کلی برای مالیات بر ارزش افزوده وجود دارد که به شرح زیر است:

· حساب مالیات بر ارزش افزوده فروش کالا یا خدمات

· حساب مالیات بر ارزش افزوده خرید  کالا یا خدمات

· حساب عوارض خرید کالا یا خدمات

· حساب عوارض فروش کالا یا خدمات

مبلغ دقیق مالیات، بر اساس ارزش کالا و خدمات محاسبه می‌شود و باید طبق قانون در موعد مقرر پرداخت شود. اگر مدارکی دال بر میزان دقیق ارزش واقعی کالا و خدمات وجود نداشته باشد مالیات بر اساس بهای روز محاسبه و دریافت می‌شود.

مشاوره ارزش افزوده

ارزش افزوده به عنوان مالیات کالا و خدمات در نظر گرفته می‌شود که به عنوان نمونه اگر پیمانکار وزارت راه باشید و در پروژه‌های مختلف فعالیت دارید پس از تأیید دستگاه عالی نظارت، بخشی از درآمد کار به عنوان ارزش افزوده به حساب دولت واریز می‌شود. مشاوره ارزش افزوده این امکان را به افراد می‌دهد تا در صورت وجود هر گونه مشکل یا ابهام بتوانند، آن را به سادگی حل کنند.

مالیات بر ارزش افزوده در 4 دسته کلی تقسیم بندی شده و از افراد دریافت می‌شود. طبق قانون نیز برخی از خدمات و محصولات به صورت کامل از مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام گواهی مالیات ارزش افزوده

برای این که بتوانید در سامانه ثبت نام کنید باید برخی از مدارک خود را به صورت کامل تهیه کنید. مدارک جهت ثبت نام به شرح زیر است:

· داشتن کد اقتصادی شرکت

· رونوشت از آگهی تأسیس شرکت، آخرین تغییرات رخ داده و اسناد هویتی اعضای هیئت مدیره

· وکالت نامه رسمی

· نشانی کامل دفتر به همراه کد پستی

· شماره تماس دفتر مرکزی و شماره مدیرعامل

· اطلاعات کد اقتصادی

· ارائه اطلاعات بانکی مختلف

· نرخ مالیات بر ارزش افزوده

نحوه پرداخت مالیات ارزش افزوده

در بحث مالیات و پرداخت آن، دو شیوه وجود دارد که مالیات بر ارزش افزوده به شیوه خود اظهاری قابل انجام است. به مانند سایر فرآیندهای اقتصادی این امر دارای معایب و مزایای خاصی برای پرداخت‌کنندگان است. برای شناخت معایب و مزایای مالیات ارزش افزوده کمک گرفتن از یک مشاوره ارزش افزوده بسیار سودمند است. از مزایای پرداخت مالیات در این زمینه می‌توان به کسب و کارهایی اشاره کرد که تحت پوشش قرار گرفتن مالیاتی آن‌ها دشوار است و با این کار از فرار مالیاتی جلوگیری می‌شود.

مالیات ارزش افزوده به صورتی است که میزان مالیات دریافتی دولت را افزایش می‌دهد. استفاده از این شیوه به دولت کمک می‌کند تا بتواند کارآمدی خود را افزایش دهد و کنترل‌های بهتری بر کسب و کار افراد داشته باشد.

چه مواردی از پرداخت مالیات ارزش افزوده معاف هستند

برخی از کسب و کارها و خدماتی که توسط افراد و سازمان‌ها ارائه می‌شود طبق قانون مصوب سال 98، از پرداخت مالیات ارزش افزوده معاف هستند:

· تخفیفات اهدا شده به خریدار کالا

· مالیات‌های مختلفی که از قبل توسط عرضه کننده پرداخت شده است

· مالیات‌های غیرمستقیم

· اموال غیرمنقول حقیقی و حقوقی

· کالاهایی نظیر فرش دست بافت، قند، شکر، برنج، گندم، آرد، لبنیات و گوشت

· کلیه تجهیزاتی که در فرودگاه‌ها برای عملیات ناوبری به کار گرفته می‌شود

· خوراک دام و طیور

· فعالیت‌های مرتبط با طیور زنده و آبزیان

· کلیه خدمات درمانی، توان‌بخشی، تجهیزات پزشکی، دارو، پژوهشی و آموزشی

· کلیه محصولات مرتبط با مصارف نظامی و انتظامی

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha