• دوشنبه / ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۳:۲۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 98112115569
  • خبرنگار : 50165

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

مشارکت مردم در حفاظت از منابع‌طبیعی حائز اهمیت است

مشارکت مردم در حفاظت از منابع‌طبیعی حائز اهمیت است

ایسنا/زنجان مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: باید بیش از گذشته به منابع‌طبیعی توجه کنیم؛ چراکه سرنوشت و نسل آینده وابسته به این موضوع است.

خلیل آقاجانلو ظهر امروز (۲۱ بهمن) در نشست خبری که در سالن اجتماعات اداره‌کل منابع‌طبیعی استان زنجان برگزار شد، با بیان اینکه تغییرات اقلیمی و تهدیدات پیرامون آن نشان از ضرورت توجه به منابع‌طبیعی است، اظهار کرد: خوشبختانه در سال‌های گذشته شاهد توجه بیشتر به این حوزه در کشور هستیم و ارتقای اعتبارات در نظر گرفته شده در این راستا است که به‌طور مثال اعتبارات استان در این حوزه به ۴۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی با اشاره به تخصیص اعتبار از صندوق توسعه ملی در حوزه آبخیزداری، گفت: دلیل این امر اهمیت کار در این حوزه برای مدیریت منابع آب در کشور و استان است؛ چراکه ایران کشور گرم و خشکی به‌شمار می‌آید و باید از داشته‌های‌مان به‌طور درست حفاظت کنیم.

این مسئول به اهمیت توجه به فرهنگ‌سازی برای حفظ منابع‌طبیعی اشاره کرد و یادآور شد: تلاش داریم مشارکت عرصه‌نشینان را افزایش دهیم و خود مردم را همگام کنیم با اهداف‌مان که قطعا این امر باعث بهبود شرایط خواهد شد.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان به موضوع اختلاف با اوقاف اشاره کرد و گفت: در برخی پلاک‌ها مشکلاتی وجود داشت مثل یک سری وقف‌های خاص است که طبیعتا این‌ها در آینده باید تعیین تکلیف شود و چند فقره پلاک‌های شش دانگ اوقاف است که مکاتبات لازم انجام شده تا موارد برطرف شود.

وی در ادامه با بیان اینکه فرسایش استان ۱۱ تا ۱۴ تن در هکتار شاهد فرسایش هستیم که میانگین جهانی ۳ تن است، افزود: متاسفانه میزان فرسایش خاک در استان بالا است و وجود دام مازاد بر ظرفیت نیز این موضوع را تشدید می‌کند. در خدابنده، ماه‌نشان و طارم مقدار فرسایش بالا است.

آقاجانلو با بیان اینکه ۵۶ درصد استان منابع‌طبیعی است، خاطرنشان کرد: برای مدیریت مراتع ۳۵۸ فقره طرح مرتع‌داری داریم و برابر ممیزی‌ها ظرفیت مراتع خودمان ۶۴۰ هزار واحد دامی برآورد کردیم ولی دام بیش از یک میلیون واحد دام در مراتع داریم که دو برابر حد مجاز است که باید طرح‌هایی برای رفع مشکل اجرایی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha