• جمعه / ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۷:۱۱
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 98111813188
  • منبع : نمایندگی ایلام

در اختتامیه اولین رویداد «تینوتک» مطرح شد:

IT موثرترین و زودبازده‌ترین عرصه‌ی کسب و کار است

IT  موثرترین و زودبازده‌ترین عرصه‌ی کسب و کار است

ایسنا/ایلام اختتامیه‌ی رویداد کار آفرینی دانش آموزی در حوزه فناوری اطلاعات «تینوتک» برگزار شد.

«فرحناز مینایی‌پور» مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش در این رویداد، اظهار کرد: یکی از ساحت‌های مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ساحت اقتصادی و حرفه‌ای است و برگزاری چنین برنامه‌هایی حرکت در این مسیر است.

وی با بیان اینکه حضور پررنگ دانشجویان دختر در چنین برنامه‌هایی امیدوار کننده است، تصریح کرد: ایلام در این زمینه ظرفیت‌های بکری دارد که می‌توان با چنین برنامه‌هایی آنها را به شکوفایی رساند.

«ساعده سلوکی» مدیر پروژه طرح توسعه نگرش کارآفرینی در حوزه فناوری اطلاعات نیز اظهار کرد: پروژه طرح توسعه نگرش کارآفرینی در حوزه فناوری اطلاعات ازسال 1397 در کشور کلید خورد و تاکنون این پرژه در تهران، هرمزگان، چابهار و مناطق کم برخوردار مشهد، تاکنون هم در ایلام در حال برگزاری است.

وی گفت: هدف از اجرای این پروژه توسعه نگرش کارآفرینی و فرهنگسازی با محوریت کسب و کارهای حوزه آی تی است و در این رویدادها ما در دو بخش کمپ برنامه‌نویسی و  برنامه نویسی همراه با کارآموزی فعالیت می‌کنیم  تا بچه‌ها بتونند فضای بازار کار را در حورزه آی تی درک کنند.

مدیر پروژه طرح توسعه نگرش کارآفرینی در حوزه فناوری اطلاعات با بیان اینکه از اسفند پارسال تاکنون تاکنون در این پرژوه نزدیک 1500 نفر دانش آموز درگیر پروژه بودند ، تصریح کرد: دو طرح برنامه‌نویسی در این زمینه در تهران برگزار و در فاز سوم 15 نفر از دانش آموزان که سال آخر تحصیل آنها است در حال کارآموزی هستند و خود را برای وارد شدن به  شرکت‌های آی تی آماده می‌کنند.

سلوکی با بیان اینکه فاز دوم این برنامه برنامه‌نویسی است، ادامه داد: قصد داریم ین فاز را در سطح کشور توسعه دهیم و افراد مسلط بر برنامه نویسی وب جامعه هدف این برنامه هستند.

«اسفندیار رستم‌زاد» مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام، نیز با تاکید بر اینکه جامعه‌ی امروز ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند انسان‌های ماهر است، اظهار کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که در برنامه‌های مشابه در آینده دانش‌آموزان سایر شهرستان‌ها مخصوصا دانش‌آموزان مناطق حاشیه‌ای نیز از حضور در این برنامه‌ها بهره‌مند شوند.

«عباس بیرامی» مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام نیز اظهار کرد: کسب و کار در حوزه دولت به بن بست رسیده و ناگزیر باید به سمت بخش خصوصی حرکت کرد و حوزه IT در این زمینه موثرترین و زودبازده‌ترین عرصه برای کسب و کار است.

وی گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر اساس مسئولیت اجتماعی خود سالانه سقفی از ایجاد اشتغال را متعهد شده است، در حوزه دانشجویی تحرک بخشیدن به فارغ‌الحصیلان IT  با همکاری جهاددانشگاهی در استان ایلام در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: برگزاری این دوره‌ها این پیام را دارد که همه باید تلاش کنیم تا فرهنگسازی در این زمینه از سنین دانش‌آموزی آغاز شود.

مهندس «صادق صفربیگی» رئیس سازمان نظام صنفی رایانه استان نیز از زحمات مجموعه‌های همراه در برگزاری این رویداد قدردانی کرد.

این رویداد با همکاری ورزش و جوانان استان، جهاددانشگاهی استان، آموزش و پرورش و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و شتابدهنده کیانا به مدت 54 ساعت در سه  روز برگزار شد.

این رویداد با حضور  120 نفر از دانش آموزان دختر دبیرستان‌ها و هنرستان‌های ایلام و با هدف  آشنایی نسل نوجوان با فرصت‌های کسب و کار در حوزه فناوری اطلاعات برگزار شد.

برنامه مشترک شتابدهی کسب و کارهای فناورانه جوانان با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان و جهاددانشگاهی ایلام در طول سال پذیرای ایده‌های مختلف است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha