• سه‌شنبه / ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 98111511060
  • خبرنگار : 71429

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور:

برخوردهای جزیره ای ما را از اهدافمان دور می کند

برخوردهای جزیره ای ما را از اهدافمان دور می کند

رییس سازمان پزشکی قانونی کشورگفت: در سال ۱۳۵۷ تعداد دانشجویان رشته‌های پزشکی ۵۸۰۰ نفر بود در حالی که در حال حاضر تعداد دانشجویان رشته پزشکی ۷۸۰۰۰ نفر، متخصصان ۳۰ هزار نفر، ماماها ۲۵ هزار نفر، داروسازان ۱۹ هزار نفر و گروه های دندانپزشکی ۲۲ هزار نفر است.

به گزارش ایسنا به نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی، عباس مسجدی آرانی در مراسم امضای تفاهم نامه مشترک با دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که صبح امروز سه‌شنبه ۱۵ بهمن در محل این دانشگاه برگزار شد، گفت: همزمانی امضای این تفاهم نامه با ایام الله دهه فجر را به فال نیک می گیریم چرا که یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب برای کشور شکستن انحصار علمی است.

وی افزود: در حوزه پزشکی در سال ۱۳۵۷ تعداد دانشجویان رشته‌های پزشکی ۵۸۰۰ نفر بود در حالی که در حال حاضر تعداد دانشجویان رشته پزشکی ۷۸۰۰۰ نفر، متخصصان ۳۰ هزار نفر، ماماها ۲۵ هزار نفر، داروسازان ۱۹ هزار نفر و گروه های دندانپزشکی ۲۲ هزار نفر است.

وی با اشاره به سیاست های تعاملی قوه قضاییه و پزشکی قانونی با نهادها و دستگاه های مختلف اظهار داشت: تعامل با دستگاه های مختلف ضمن امکان ارائه خدمات بهتر به مردم موجب هم افزایی برای استفاده بهتر از ظرفیت‌ها می شود.

مسجدی آرانی با ابراز خرسندی از امضای تفاهم نامه مشترک با دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: هدف از امضای این تفاهم نامه ها به اجرا درآمدن آن و بهره مندی از نتایج آن است و پزشکی قانونی برای اجرای مفاد آن تمام توان خود را به کار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه از ۵ وظیفه اصلی سازمان سه وظیفه در حوزه آموزشی و پژوهشی است، اظهار داشت: در بسیاری موارد سازمان می تواند با اجرای برنامه های آموزشی به جامعه پزشکی کمک کند که از آن جمله می توان به برگزاری جلسات آموزشی برای کاهش موارد قصور پزشکی اشاره کرد.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور در پایان با تاکید براینکه برخوردهای جزیره ای ما را از اهدافمان دور می کند، اظهار امیدواری کرد: امضای تفاهم نامه با این دانشگاه زمینه ساز ارتباط و انعقاد تفاهم نامه با دیگر دانشگاه های علوم پزشکی، ارتباط بیشتر و به دنبال آن خدمت بهتر به مردم شود.

در مراسم امضای این تفاهم نامه که توسط دکتر مسجدی رییس سازمان پزشکی قانونی کشور و دکتر زالی رییس دانشکده علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی به امضا رسید، دکتر رضا حاج منوچهری معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی، دکتر مسعود قادی پاشا معاون پزشکی و آزمایشگاهی و دکتر امیرحسین مهدوی معاون آموزشی و پژوهشی از سازمان پزشکی قانونی کشور و دکتر افشین زرقی معاون تحقیقات و فناوری، دکتر محمود خدادوست معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی و دکتر محمدمهدی صدوقی معاون آموزشی از دانشکده علوم پزشکی شهید بهشتی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha