• سه‌شنبه / ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۵:۰۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98111511033
  • خبرنگار : 30054

احراز هویت بیومتریک و آینده تراکنش‌های مالی

احراز هویت بیومتریک و آینده تراکنش‌های مالی

فناوری‌های احراز هویت بیومتریک به‌سرعت در حال تبدیل‌ شدن به بخشی از زندگی روزمره بسیاری از مردم، در سراسر جهان است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام یوآیدی، به لطف قابلیت ادغام فناوری‌های احراز هویت بیومتریک با تلفن‌های همراه، بسیاری از ما به‌طور روزانه با نوعی از احراز هویت بیومتریک در تعامل هستیم و روزانه چندین بار برای وارد شدن به تلفن همراه از چهره یا اثر انگشت خود استفاده می‌کنیم.

طبق بررسی‌های انجام‌شده توسط Visa در سال ۲۰۱۷، دوسوم (تقریباً ۶۵ درصد) کاربران گزارش دادند که حداقل با احراز هویت بیومتریک آشنا هستند. با توجه به آگاهی مردم نسبت به این نوع احراز هویت و استفاده از آن، جای تعجب ندارد که امروزه شاهد افزایش تعداد تراکنش‌هایی هستیم که توسط احراز هویت بیومتریک تأیید شده‌اند.

تحقیقات جدید مرکز تحقیقاتی Juniper نشان می‌دهند که تا سال ۲۰۲۳، سالانه مبلغ ۲ تریلیون دلار تراکنش‌های موبایلی و غیرحضوری توسط فناوری‌های احراز هویت بیومتریک تلفن‌های همراه، تأیید خواهند شد. در حالی که مقدار این عدد در سال ۲۱۰۸، ۱۲۴ میلیارد دلار بوده است که نشان‌دهنده جهش بزرگی است و نه‌تنها به تغییر در پذیرش احراز هویت بیومتریک توسط کاربران اشاره دارد، بلکه همچنین پیشرفت‌های سریع در فناوری‌های پرداخت با تأیید و احراز هویت بیومتریک را نشان می‌دهد.

مزایای احراز هویت بیومتریک برای انجام تراکنش‌های مالی

امروزه کاربران مزایای استفاده از احراز هویت بیومتریک را بهتر از هر زمان دیگری درک می‌کنند. یکی از مزایای واضح این فناوری‌ها که اکثر مردم در دستگاه‌های تلفن همراه خود از آن استفاده می‌کنند، عدم نیاز به حفظ کردن رمزعبور یا پین برای دسترسی به تلفن همراه است. اگرچه، این امر برای تأیید اعتبار پرداخت نیز صادق است. استفاده Google Pay و Apple Pay از احراز هویت بیومتریک (اثرانگشت یا تشخیص چهره)، تأییدکننده این موضوع است و به معنی افزایش سرعت در فرآیند پرداخت در حین خرید آنلاین است.

در نظرسنجی برگزار شده توسط Visa، کاربران در حین استفاده از احراز هویت بیومتریک احساس امنیت بیش‌تری، نسبت زمان استفاده از رمز عبور یا پین داشتند. ویژگی‌های بیومتریک منحصربه‌فرد بوده و نمی‌توان آن‌ها را به‌راحتی جایگزین کرده یا به سرقت برد و کاربران احساس می‌کردند که این راهی بی‌نظیر برای احراز هویت آن‌ها است.

به‌طور خلاصه می‌توان ۵ دلیل اصلی را برای استفاده از احراز هویت بیومتریک در تأیید تراکنش‌های مالی بیان کرد.

۱. سهولت: نیازی نیست که چندین پین و گذرواژه به خاطر سپرده شود.

۲. امنیت: روشی منحصربه‌فرد و امن برای شناسایی کاربران است.

۳. سرعت: احراز هویت با استفاده از ویژگی‌های بیومتریک سریع‌تر و ساده‌تر از واردکردن پین یا رمز عبور است.

۴. قابلیت پرداخت در همه‌جا: افزایش تعداد فروشگاه‌هایی که به سمت پرداخت آنلاین رفته‌اند و افزایش تعداد کاربرانی که پرداخت با استفاده دستگاه‌های تلفن همراه خود را انتخاب می‌کنند، به این معنی است که می‌توان در هر مکان و هر زمان پرداخت کرد.

۵. ایجاد تمایز: کار گیرندگان اولیه احراز هویت بیومتریک برای پرداخت، با متداول شدن اشکال جدید احراز هویت بیومتریک و منسوخ شدن سایر روش‌های احراز هویت تمایز ایجاد می‌کنند.

آینده احراز هویت بیومتریک و تأیید تراکنش‌های مالی

شرکت NEC نیوزلند اخیراً در مطلبی، آینده تشخیص چهره و آنچه ممکن است در سال ۲۰۲۰ اتفاق بیفتد را تجزیه‌ و تحلیل کرده است. یکی از این زمینه‌ها، استفاده از تشخیص چهره برای پرداخت کاملاً غیرحضوری است. جزئیات کارت اعتباری شما با مشخصات چهره‌تان مطابقت داده‌ شده و پرداخت تنها با استفاده از چهره شما انجام می‌شود. این روش در حال حاضر در فروشگاه‌های ۷-Eleven در تایوان و ژاپن در حال‌ توسعه است. مشتریان می‌توانند در این فروشگاه‌های بدون نیروی انسانی، همه فعالیت‌ها از دسترسی به فروشگاه گرفته تا انجام تراکنش پرداخت را با استفاده از پروفایل تشخیص چهره خود انجام دهند.

محصول احراز هویت بیومتریک یوآیدی

با احراز هویت بیومتریک تراکنش‌های مالی در ایران نیز بسیاری از مشکلات و جرایم مالی در فضای دیجیتال کاهش می‌یابد. محصول دانش بنیان یوآیدی با روندهای جهانی همگام شده است و با ارائه خدمات احراز هویت بیومتریک با استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی، به مؤسسات مالی، بستر انجام تراکنش‌های مالی با احراز هویت بیومتریک را فراهم کرده است. ضرورت این راهکار به دلیل افزایش جرایم مالی در فضای دیجیتال و ایجاد روش‌هایی باتجربه کاربری ضعیف مانند رمز دوم پویا، بیش‌ازپیش احساس می‌شود و این موضوع می‌تواند در انجام تراکنش‌های مالی تحول ایجاد کند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha