• یکشنبه / ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۰:۱۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98111308689
  • خبرنگار : 71560

نایب رئیس کمیسیون عمران بیان کرد

تحریم قطعات یدکی هواپیما و بالا بودن سن ناوگان هوایی موثر در وقوع سوانح

تحریم قطعات یدکی هواپیما و بالا بودن سن ناوگان هوایی موثر در وقوع سوانح

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تحریم قطعات یدکی هواپیما و بالا بودن سن ناوگان هواپیمایی کشور در وقوع سوانح هوایی تاثیرگذار بوده که کمیسیون عمران این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

سید ابوالفضل موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به حوادثی که در ایرلاین‌های هوایی در روزهای اخیر رخ داد، بیان کرد: کمیسیون عمران مجلس پس از تعطیلات مجلس و برگزاری انتخابات این موضوع را در کمیسیون عمران بررسی می‌کند تا اگر نیاز بود سازمان هواپیمایی کشوری مجددا گزارشی را ارائه کند.

نماینده مردم یزد در مجلس در ادامه اظهار کرد: ناوگان هوایی کشور ما ۲۵ سال سن دارد و بعد از برجام با خرید چند هواپیما سن آن به ۲۳ سال کاهش یافت اما واقعیت این است که ما در تحریم به سر برده و قطعات هواپیما در اختیار کشور قرار نمی‌گیرد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تحریم قطعات یدکی هواپیما بر سوانح هوایی تاثیر گذاشته است و ما می توانیم به مجامع بین المللی حقوقی در این خصوص شکایت کنیم. سازمان هواپیمایی کشوری در این مدت تمام تلاش خود را به کار گرفته تا در حد توان قطعات داخلی را جایگزین کند و در حد توان کار جلو رفته است اما موفق به تامین ۱۰۰ درصدی قطعات در داخل نشده‌ایم.

موسوی در پایان افزود: شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه نقش آفرینی‌های قابل توجهی داشتند اما همچنان در برخی از قطعات به خارج وابسته هستیم که عدم تامین آنها و فرسوده بودن ناوگان هوایی کشور در وقوع این حوادث موثر است. کمیسیون عمران این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۱۱-۱۳ ۱۲:۰۹

تحریم برامون فرصت بود که! چطور میتونیم موشک درست کنیم نمی تونیم قطعات هواپیما درست کنیم؟!

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۱۳ ۱۲:۱۷

الان یه نفر میاد میگه بچه های انقلابی فقط به موشک ورود کردن و وقت نداشتن به هواپیما و دیگر صنایع کشور بپردازن

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۱۳ ۱۲:۳۱

اينا رو كه مردم ميدونن - يه حرف تازه و راهكار تازه بگو

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۱۳ ۱۲:۳۵

یعنی می فرمایند مردم نگران نباشید و بمیرید!!

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۱۳ ۱۲:۴۵

آیا تحریم چیز تازه ای است؟ هی ما تحریمیم ما تحریمیم نکنید لطفا، مظلوم نمایی در شان کشور ما نیست، در عوض تلاش کنید هر چه لازم است را بسازید

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۱۳ ۱۳:۵۴

خود تحریم نتیجه چیه؟....

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۱۳ ۱۵:۴۰

اگه تو ایران هواپیماها رو زمین حرکت کنند بهتر از هواست، اینجوری هم ایمن و هم سریع تره

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۱۳ ۱۵:۴۶

توليد بى كيفيت و بدون صادرات يعنى دور ريختن بيت المال سانسور نكن مردم احمق نيستند سوار هواپيمايى بشوند كه مثل پرايد در سال هزاران كشته به جا بذاره

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۱۳ ۱۵:۵۱

شعار هر بسیجی مرگ بر آمریکا ، شعار یادت نره ، ادامه میدیم ، حتی اگه بمیریم ، ذلت نمی پذیریم ، ترجیح میدیم با الاغ سفر کنیم ، هم واسه سلامتی خوبه و هم ورزشه