• سه‌شنبه / ۸ بهمن ۱۳۹۸ / ۰۸:۰۹
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 98110805509
  • منبع : نمایندگی ایلام

در نشست کارگروه اشتغال استان اعلام شد؛

ایجاد اشتغال برای 6175 نفر در مناطق روستایی ایلام

ایجاد اشتغال برای 6175 نفر در مناطق روستایی ایلام

ایسنا/ایلام معاون استاندار ایلام گفت: تسهیلات قابل توجهی در بخش اشتغال روستایی، تبصره ۱۸ و سایر منابع به واحدهای تولیدی استان تزریق شده و در بخش روستایی منجر به اشتغال و ایجاد واحدهای جدید در مناطق مختلف استان شده است.

«حیدر نعمتی» در بیست و هفتمین نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان، اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن در آستانه دهه مبارک فجر و لزوم اطلاع رسانی مناسب در خصوص عملکرد و دستاوردهای دولت‌، مدیران دستگاه های تخصصی باید اطلاع رسانی مناسبی از اقدامات خود انجام دهند.

وی تاکید کرد: لازم است مردم استان در جریان اقدامات و عملکرد دولت و نظام قرار گیرند و اکنون با توجه به آغاز دهه فجر و وجود رسانه های جمعی و فضای مجازی این اطلاع رسانی باید شفاف و دقیق صورت گیرد.

نعمتی در ادامه به کاهش قابل توجه نرخ بیکاری در استان اشاره کرد و گفت: قرار گرفتن استان ایلام در رتبه ۲۸ نرخ بیکاری کشور و قرار گرفتن جزء ۴ استان برتر در زمینه کاهش بیکاری بر اساس آمار و اطلاعاتی است که از سوی مرکز آمار ایران منتشر شده و کسی جز مرکز آمار که بر اساس داده‌ها آن را تجزیه و تحلیل کرده است نمی تواند در آن دخل و تصرفی کند.

وی افزود: تسهیلات قابل توجهی در بخش اشتغال روستایی، تبصره ۱۸ و سایر منابع به واحدهای تولیدی استان تزریق شده و در بخش روستایی منجر به اشتغال و ایجاد واحدهای جدید در مناطق مختلف استان شده که بسیاری از این طرح ها امسال و سال آینده به بهره برداری می رسد.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: تیم نظارت یک کانال اطلاع‌رسانی در فضای مجازی تشکیل داده و از بازدید طرح ها و روند پیشرفت و اجرای آنها گزارش هایی تهیه و به اطلاع همه می رساند که حرکتی بسیار ارزشمند است.

نعمتی ادامه داد: طرح‌های زیادی توسط دستگاه‌های اجرایی به بانک معرفی شده‌اند و در انتظار تکمیل اطلاعات هستند که باید پیگیری‌های لازم توسط بانک و دستگاه تخصصی با مجریان صورت گیرد تا قبل از اتمام سال وضعیت پرونده آنها تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه دستگاه های تخصصی باید پس از اجرای طرح همچنان برای آموزش و مشورت دهی به بازدیدها ادامه دهند، از بانک‌ها خواست که طرح‌های مشکل دار احصاء شود و اجازه ندهند طولانی شدن روند اجرای آنها موجب عدم جذب تسهیلات توافق شده شود.

«شکراله شیرخانی» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام نیز در این نشست میزان تسهیلات روستایی اشتغال‌زا در استان را که تاکنون انعقاد قرار داد شده 4165 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت:  با کمک این میزان تسهیلات برای 6175 نفر اشتغال در مناطق مختلف روستایی استان ایجاد شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha