• دوشنبه / ۷ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۷:۱۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98110705323
  • خبرنگار : 30054

داستان اساطیری پیروزی نور بر تاریکی

داستان اساطیری پیروزی نور بر تاریکی

به باور ایرانیان باستان طلوع خورشید مظهر میتراست و چون خورشید طلوع می‌کند در حقیقت همان تجسم میترای پیروزمند را تداعی می‌کند که پیروزمند از جنگ با اهریمن برگشته است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام هژیرصنعت، مردم خورشید را، خورشید تازه و نو می‌انگاشتند و از این آیین‌ها، مراسم جشن و شادی فراهم می‌کردند و پیروزی نور را بر تاریکی گرامی داشته و جشن می‌گرفتند.

روز زمان کار بود، روشنایی از خورشید می‌آمد و خورشید سرچشمه‌ی نور و گرما بود و چنین بود خورشید را مظهر میترا می‌دانستند، آن را دوست می‌داشتند و می‌پنداشتند که این همه از سوی یزدان می‌آید و از کارهای ایزدی است؛ اما زمانی که خورشید غروب می‌کرد، شب می‌آمد با تاریکی و تشویش و سرما. این همه را از کردار اهریمن می‌دانستند و می‌پنداشتند که در پشت این همه پدیده‌های زشت اهریمن ایستاده است.

بنابراین شادی ناشی از دیدن نور یک جنبه ذاتی و درونی انسان اولیه محسوب می‌شد و اکنون نیز پس از گذشتن هزاران سال همچنان طبع و سرشت انسان امروز مانند زندگی طبیعی اجدادش میل به روشنایی دارد و از تاریکی بیمناک می‌باشد.

به عبارتی پدیده خیر و شر و غلبه نور بر تاریکی در زندگی و ژن انسان مدرن امروزی نیز به ودیعه گذاشته‌ شده است.

انسان در دوره تکامل خود به‌تدریج روشنایی را از ساخت مشعل و چراغ پیه سوز شروع کرده و سپس با اختراع الکتریسیته آن را به مسیر جدیدی وارد کرده است.

در زندگی مدرن، انسان به‌شدت تحت تأثیر روشنایی قرار گرفته است. تمامی مناطق مسکونی به کمک الکتریسیته شب را به‌مانند روز روشن کرده و دیگر اثری از تاریکی دیده نمی‌شود.

در عصر حاضر انسان به‌خوبی می‌داند که جریان الکتریسیته می‌تواند به دلایل مختلف قطع شود و دوباره تاریکی بر همه‌جا مستولی شده و تمامی صنایع و دستگاه‌هایی که با الکتریسیته فعال می‌شوند از کارافتاده و ناکارا می‌شوند.

برای انسان امروز که وابسته به انرژی الکتریسیته می‌باشد، قطعی برق برای چند ثانیه نیز گران آمده و سیستم‌های حساس بسیاری را از کار می‌اندازد.

هژیر صنعت از دل چنین تاریخی پر ابهت و داستان گونه پا به عرصه وجود گذاشته تا به رسالت خود بر حفظ روشنایی و جلوگیری از خلل در زندگی مردم کوشش کند.

ارمغان هژیر صنعت حفظ روشنایی و جلوگیری از خلل در همه اموری است که به‌نوعی با جریان الکتریسیته در ارتباط می‌باشد.

دستگاه‌های یو پی اس، استابلایزر و شارژرهای هژیر صنعت را حتماً بیازمایید. ما حافظ شما در مقابل قطع برق و تاریکی هستیم!!

برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha