• یکشنبه / ۶ بهمن ۱۳۹۸ / ۰۹:۵۷
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 98110603699
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

برنامه هیئت رزمندگان اسلام هرمزگان در ایام فاطمیه دوم اعلام شد

برنامه هیئت رزمندگان اسلام هرمزگان در ایام فاطمیه دوم اعلام شد

ایسنا/هرمزگان رئیس هیئت رزمندگان اسلام استان هرمزگان گفت: مراسم سوگواری بانوی دوعالم به مدت سه شب از ششم تا هشتم بهمن‌ماه در حسینیه عاشقان ثارالله بندرعباس و در صبح روز شهادت حضرت زهرا (س) در مسجد جامع بندرعباس برگزار می‌شود.

غلام احمدی پناه در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) در تشریح برنامه‌های هیئت رزمندگان اسلام استان هرمزگان در ایام فاطمیه دوم اظهار کرد: همچون سال‌های گذشته مراسم سوگواری بانوی دوعالم در حسینیه عاشقان ثارالله بندرعباس به مدت سه شب از ششم تا هشتم بهمن‌ماه در ساعت ۱۸:۳۰ و همچنین روز شهادت حضرت زهرا (س) در ساعت ۹ صبح در مسجد جامع بندرعباس با حضور آیت‌الله سید رحیم توکل، سخنران برجسته کشور و مرثیه‌سرایی مداحان اهل‌بیت (ع) برگزار می‌شود.

رئیس هیئت رزمندگان استان هرمزگان ادامه داد: این مراسم بستر مناسبی برای بهره‌گیری معنوی علاقه‌مندان و شیفتگان ولایت و امامت است، همچنین در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) مصادف با چهارشنبه، نهم بهمن‌ماه، ساعت ۹ صبح میزبان هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری شهر در مسجد جامع بندرعباس هستیم.

احمدی پناه ضمن آرزوی توفیق پیروی از یگانه یادگار حضرت رسول (ص) برای تمامی شیعیان جهان ازجمله استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: هیئت‌های رزمندگان اسلام در تمامی شهرستان‌های استان هرمزگان مراسم سوگواری حضرت زهرا (س) را در این ایام با شکوه هرچه‌تمام‌تر برگزار می‌کنند.

وی در ادامه در خصوص ضرورت الگوپذیری از سبک زندگی حضرت فاطمه (س) عنوان کرد: پیامبر اکرم (ص) به‌عنوان الگو و اسوه بشریت، عصاره خلقت، پیام‌آور کامل‌ترین دین با بهترین دستورالعمل زندگی یعنی قرآن بوده و حضرت فاطمه زهرا (س) نیز در دامان چنین پیامبر و خاندانی پرورش یافته و تمامی صفات و فضایل اخلاقی را از پدر گرامی خویش کسب کرده است.

وی با اشاره به اینکه گذر زمان نمی‌تواند جای فضایل اخلاقی را با رذایل عوض کند و خوبی، صداقت، پاک‌دامنی و عفت در هر عصر و زمانی به‌عنوان یک فضیلت در جامعه ارزشمند است، افزود: اگرچه متأسفانه برخی افراد شبهه ایجاد می‌کنند که اسلام دین ۱۴۰۰ سال پیش بوده و امروزه در عصر صنعت و پیشرفت کاربردی ندارد؛ اما الگوی رفتار و فضایل اخلاقی امری ثابت است کما اینکه انسان امروز به‌ویژه به دنبال استفاده ابزاری از جنس زن است.

رئیس هیئت رزمندگان اسلام استان هرمزگان ادامه داد: حضرت زهرا (س) ازیک‌طرف در ابعاد مختلف خانواده و تربیت فرزندان و از طرفی در ابعاد اجتماعی، سیاسی و عبادی به‌عنوان معیار و شاخص است؛ ایشان انسان‌هایی والا و الگو همچون امام حسین (ع)، امام حسن (ع) و حضرت زینب (س) را تربیت کرده و تحویل جامعه داده‌اند که تبدیل به الگوی بشریت نه‌تنها برای مسلمانان بلکه برای تمامی آزادگان جهان و نجات‌بخش بشریت در رهایی از ظلم و ستم شدند.

احمدی پناه افزود: سبک زندگی حضرت زهرا (س) برای جوانان دختر و پسر در تمامی ابعاد می‌تواند بهترین الگو باشد، حضرت زهرا (س) درعین‌حال که مسئولیت تربیت فرزندان و امور منزل را بر عهده داشتند، احساس وظیفه می‌کردند که در عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی همچون دفاع از جایگاه ولایت و حاکمیت حق فعالیت داشته و با حضور در پشت جبهه در جنگ احد جهت مداوای زخمیان نقش‌آفرینی می‌کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha